امام جمعه میبد:

مرکز ژنتیک میبد به قطب ژنتیک برتر تبدیل شود

آیت الله اعرافی: مرکز ژنتیک شهرستان میبد باید در افق‌های پیش رو به قطب ژنتیک برتر در منطقه و کشور تبدیل و در تولید علم و دانش در زمینه ژنتیک پیشتاز باشد.

به گزارش یزدی نیوز امام جمعه میبددر حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاهی مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد گفت: مهم این است که ما بتوانیم در این مرکز در ابعاد مختلف پیشگیری از معلولیت‌ها قدم برداریم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: باید در اهداف بلندمدت مرکز تحقیقات ژنتیک میبد بعنوان مرجع علم ژنتیک شود.

وی با بیان اینکه در کشور کمتر به علم ژنتیک توجه شده است بر جذب اعتبارات دولتی و خیری در راستای تکمیل و تجهیز فاز‌های بعدی مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد تاکید کرد و گفت: انشاالله با پیگیری‌هایی که خواهد شد این مرکز بعنوان پژوهشکده ویژه ژنتیک همراه با آزمایشگاه‌های تشخیصی درآینده شناخته خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی میبد هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و بررسی اختلات ژنتیک سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش ژنتیک از قبیل غربالگری ژنتیک، کاریوتایپ، آزمایش مولکولی و آمینوسنتز و مشاوره ژنتیک انجام داده است.

فلاح افزود: در ۶ ماه اول امسال هم با بیش از ۲۰ درصد رشد در آزمایش، با راه اندازی تکنیک‌های جدید قبل از تولد توانسته است بعنوان آزمایشگاه علمی و مجهز، مشکلات خانواده‌های دارای معلول وتشخیص قبل از تولد قدم‌های خوبی بردارد.

وی گفت: امیدواریم با همت خیرین و پشتیبانی دولت بتوانیم درآینده نزدیک بعنوان قطب ژنتیک در منطقه انجام وظیفه نماییم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..