برگزاری نمایشگاهی متفاوت در ابرکوه با موضوع آسیب‌های اجتماعی

نمایشگاهی تحت عنوان «نبرد با تباهی» در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با موضوعات خشونت، خودکشی و اعتیاد در شهرستان ابرکوه برگزار شد.

«ملیحه غلامزاده» مجری این نمایشگاه ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه مذکور به همت موسسه روانشناسی ایستگاه زندگی و با همکاری دفتر نماینده شهرستان مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی و جمعی از نوجوانان ابرکوهی، در محل فرمانداری سابق شهرستان دایر شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه اجرای تئاتر خیابانی و حضور روانشناس در صحنه نمایش بود که نشان داد نقش یک روانشناس تا چه میزان می‌تواند در زمینه پیشگیری و بروز آسیب‌های اجتماعی، ارائه راهکارها و مسئله‌یابی تأثیر مثبت داشته باشد.

غلامزاده خاطرنشان کرد: هدف از برپایی نمایشگاه نبرد با تباهی معرفی هنجارهای مناسب جامعه، شفاف‌سازی پیامدهای ناهنجاری‌ها روی فرد و جامعه، تغییر نگاه مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی برای مقابله با مشکلات پیش روی افراد در جامعه بود.

مدیر عامل موسسه روانشناسی ایستگاه زندگی ادامه داد: فعالیت‌های متنوع آموزشی و فرهنگی به صورت عکس، بروشور، لوح فشرده و اجرای تئاتر در راستای شناخت و آگاه سازی در زمینه‌های اعتیاد، رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی به‌ منظور آشنایی عموم مردم با فرجام این آسیب‌ها، در نمایشگاه نامبرده به معرض دید قرار گذاشته شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ابراز کرد: در شرایط فعلی جامعه و وجود آسیب‌های اجتماعی جدید و به روز، راه‌اندازی نهضت فرهنگی جهت پیشگیری از این آسیب‌ها باید در اولویت برنامه همه مسئولان و فعالان اجتماعی قرار گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..