تدابیر آموزش و پرورش یزد برای بازگشایی مدارس در ۱۵آبان ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: تدابیر سختگیرانه‌ای برای بازگشایی مدارس در ۱۵آبان ماه در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز محسن موحدی فرد گفت: بخشنامه ۰۶، بخشنامه مشترک بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به شمار آمده که مقررات سختگیرانه‌ای را برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته است.

وی افزود: هم اکنون با آموزش ترکیبی مجازی و حضوری و در حد انتظارات خانواده‌ها و وسعت مدارس با ۱۵درصد در خدمت دانش آموزان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره مشکل آبسردکن‌ها در مدارس تصریح کرد: برای حل این مشکل به صورت کوتاه مدت می‌توان از لیوان‌های یک بار مصرف در مدارس استفاده کرد که این مساله در برخی مدارس برقرار است.

اما راه حل بهتر استفاده دانش آموزان از شیشه‌های آبی است که همراه خود می‌آوردند و در این صورت نیاز به آبخوری کمتر می‌شود.

موحدی فرد ادامه داد: امیدواریم سرانه ویژه کرونا تا ۱۵آبان ماه در اختیار مدارس قرار گیرد تا بتوانند نیاز‌های خود را برای بازگشایی مدارس برطرف کنند.

وی درباره سرویس‌های مدارس نیز گفت: رانندگان برای انتقال دانش آموزان باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند که به نظر می‌رسد این مساله محقق شده و مشکلی در این زمینه نباشد.

بر اساس بخشنامه هم تعداد دانش آموزان در مینی بوس باید بین ۱۶تا۲۰ نفر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سختی‌هایی که معلمان در دوران کرونا متحمل شده اند اظهار داشت: معلمان در حال حاضر هم به صورت حضوری و هم مجازی در حال آموزش هستند و سختی فراوانی متحمل شده اند، اما امیدواریم با بازگشایی مدارس در ۱۵ آبان ماه از کار آنان کاسته شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..