امام جمعه یزد:

حرکت قهرمانانه نوجوان ایذه‌ای الگو گرفته از شهدای دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حرکت قهرمانانه نوجوان فداکار ایذه‌ای که الگو گرفته از شهدای و رزمندگان جوان دفاع مقدس بود و باید ثبت و ضبط شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با روحانیون رزمنده دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی اظهار داشت: باید مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با برنامه ریزی درست و با روش‌های مختلف با خاطرات رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی آشنا و مأنوس شوند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال راهکار‌هایی برای انتقال درست و جذاب پیام‌ها و خاطرات شهدا و رزمندگان به جامعه باشیم، گفت: یکی از راه‌های انتقال پیام به جامعه و دانش آموزان بر خلاف نظر دشمن و اسنادی همچون ۲۰۳۰، اضافه کردن این پیام‌ها و خاطرات آموزنده به کتاب‌های درسی دانش آموزان است البته به صورتی که کوتاه، موثر و جذاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ماجرای نوجوان ایذه‌ای افزود: حرکت قهرمانانه این نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات جان دیگران خود را به آتش زد و جان خود را فدا کرد، الگو گرفته از نوجوانان رزمنده دفاع مقدس بود که در جبهه‌ها شاهد بسیاری از این خود گذشتگی‌ها و فداکاری‌ها بودیم و این رشادت‌ها باید ثبت و ضبط شود و برای جامعه امروز و آینده بازگو شود.

وی گفت: اخلاص و ارتباط با خدا، ترک هوای نفس، ایثار و از خودگذشتگی، فدایی دین و ارزش‌ها و ولایت بودن و قدم گذاشتن در مسیر الهی و دوری از مادیات از خصوصیات بارز رزمندگان دفاع مقدس بود.

امام جمعه یزد بر بیان خاطرات شهدا و ویژگی‌های اخلاقی رزمندگان برای جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید خاطرات و خصوصیات اخلاقی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مساجد و مدارس به صورت کوتاه و جذاب بیان شود تا عموم مردم به ویژه نسل جوان بیشتر با خصوصیات رفتاری قهرمانان واقعی کشورشان آشنا شوند.

ناصری با اشاره به اهمیت الگو گرفتن مسئولین از شهدا افزود: امروز مردم و جامعه انتظار صداقت، یکرنگی و کار جهادی مخلصانه را از مسئولان دارند و اگر چنین باشد و روحیه خدمتگزاری همراه با صداقت و اخلاص را مشاهده کنند مشکلات را تحمل کرده و برای رفع آن مسئولان را همراهی می‌کنند.

وی افزود: اگر ما مسئولان وظایف خود به درستی انجام دهیم و در مسیر خدا قدم گذاشته و برای مردم صادقانه کار و فعالیت داشته باشیم، پاسدار خون شهدا خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..