ایجاد ۱۰۰ هزار شغل توسط واحد‌های صنعتی یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد: واحد‌های صنعتی یزد بیش از ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی با ارائه گزارشی از وضعیت مجوز‌های صادر شده بخش صنعت استان یزد از ابتدای سال تا اول شهریور ۱۴۰۰ گفت : در این مدت ، ۳ هزار و ۶۹ پروانه بهره برداری معتبر در استان یزد با سرمایه گذاری ثابت ۱۹۷۴۱۳۶۹۰ میلیون ریال صادر شده است که این واحد‌ها برای ۱۰۰ هزار و ۲۵۳ نفر شغل ایجاد کرده اند.

وی در مورد جواز‌های تأسیس نیز افزود : در مدت زمان یاد شده، ۶ هزار و ۵۱۴ جواز تأسیس معتبر در استان با سرمایه ثابت ۱۵۶۱۹۵۸۳۹۶ میلیون ریال صادر شده است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این واحد‌ها برای ۱۷۵ هزار و ۹۲۸ نفر اشتغال ایجاد شود.

علمدار یزدی گفت : ۱۵۱ مورد از واحد‌هایی که جواز تأسیس دریافت کرده‌اند، هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصدی هستند که این واحد‌ها در صورت بهره برداری، برای ۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود : ۲۵۷ واحد دارای جواز تأسیس نیز دارای پیشرفت ۴۰ تا ۶۰ درصدی هستند که با بهره برداری از آن‌ها برای ۹ هزار و ۵۱۲ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: هزار و ۷۹ واحد نیز پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که پیشرفت برخی از آن‌ها به ۹۹ درصد نیز رسیده است که این واحد‌ها در صورت بهره برداری، بیش از ۳۸ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

علمداری یزدی، جواز‌های تأسیس صادر شده در سال گذشته را ۳ هزار و ۵۹۵ مورد و تعداد پروانه‌های بهره برداری صادر شده در سال گذشته را ۳۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: پارسال صنایع در سطح استان برای ۴ هزار و ۴۹۱ نفر اشتغالزایی کردند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..