دیوار صلح جهانی در اردکان بنا نهاده شد

به همت مجموعه گردشگری سلامت و به مناست روز جهانی جهانگردی و گردشگری از دیوار صلح جهانی در محله شریف آباد اردکان رونمایی شد.

«قاسم برخورداری» از فعالان حوزه گردشگری اردکان در حاشیه پنجمین همایش دوچرخه‌سواری که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و گردشگری در اردکان برگزار شد، در این خصوص گفت: به روی این دیوار، پرچم ۵۸ کشور دنیا که با دست روی سرامیک طراحی و رنگ آمیزی و پخت شده، نصب گردیده است.

وی هدف از این اقدام که با شعار «صلح جهانی، گردشگری جهانی، توسعه جهان» انجام پذیرفت را اندیشه جهانی در دنیای پس از کرونا و اتحاد ادیان خواند و گفت: سالیان سال است که در محله شریف آباد اردکان شاهد این ادعا هستیم به طوری که پیروان دین زرتشت و اسلام در صلح و سلامت کامل با هم زندگی می‌کنند.

مدیر مجموعه گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: این شروع کار دیوار صلح است و در ادامه، پرچم‌های بیشتری از کشورها و بناهای تاریخی کشورهای مختلف نیز روی این دیوار طراحی و نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با رونمایی این دیوار نیز همایش دوچرخه‌سواری از محل اداره میراث فرهنگی اردکان و با پیمایش کوچه‌های بافت تاریخی اردکان و گذر از موزه‌ها و اقامتگاه‌ها و بناهای تاریخی داخل حصار بافت اردکان برگزار و شرکت‌کنندگان ضمن حضور در گلزار شهدای اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، بعد از گذر دوچرخه‌سواران از مسیر کوچه‌های شریف‌آباد تا آتشکده این محله را رکاب زدند و با خواندن دعای تندرستی و سلامتی برای شرکت‌کنندگان و دود کردن اسپند و کندر توسط موبد ماهیار به خانه تاریخی سلامت رسیدند.

به گفته برخورداری، در پایان این همایش که با استقبال پرشور مردم اردکان و میبد و ۱۸۰ دوچرخه‌سوار برگزار شد، با حضور فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان به پاس خدمات ۷۰ ساله «استاد حسین دهستانی» در این حوزه، با اهدای لوح و هدیه‌ای از زحمات وی تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..