اولین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر در یزد برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر به همت بسیج رسانه یزد با هدف تقویت جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ «محمدعلی پارسائیان» رئیس بسیج رسانه استان و مسئول برگزاری این جشنواره در نشست خبری  با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر طی سالیان گذشته در بسیاری از استان‌های کشورمان برگزار شده ولی استان یزد امسال و برای اولین بار اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کند.

وی به اهمیت نقش رسانه‌ها در جنگ نرم دشمن علیه کشورمان اشاره و تاکید کرد: دشمن در جنگ نرم، افکار مردم را هدف قرار داده و مهمترین ابراز این جنگ نیز رسانه‌ها هستند که با تولید محتواهای مورد نظر خود، اندیشه و تفکر جامعه را به سمت اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود سوق می‌دهند.

وی با بیان این که مهمترین موضوع در مقابله با جنگ نرم دشمن ایجاد جبهه واحد رسانه‌ای علیه دشمن است، گفت: هرچند در کشور اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی کمتر رسانه‌ها در این فعالیت‌های دخالت داده شده‌اند و برگزاری این جشنواره در واقع اقدامی در جهت تقویت جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب در این حوزه است.

پارسائیان از تاکید بسیج رسانه به موضوعات تربیت و آموزش رسانه‌ها خبر داد و از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را کمک به تربیت کادر تراز اول رسانه‌ای در جبهه انقلاب خواند.

وی رعایت اصول انقلاب،‌حمایت از مستضعفان، تبیین و رصد رسانه‌های استان، همکاری در تحول سازمان‌های رسانه‌ای استان، ظرفیت سازی برای تحقق بسیج هشت میلیونی بنا به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و هویت بخشی به رسانه‌های جمعی در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

رئیس بسیج رسانه سپاه الغدیر استان در پایان با اشاره به انتشار عمومی فراخوان جشنواره از فردا، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اختتامیه این جشنواره به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته بسیج(اول تا ششم آذرماه) در استان خبر داد.

«امیر رضازاده» دبیر اجرایی این دوره از جشنواره نیز گفت: این دوره از جشنواره در قالب خبری و رسانه‌ای شامل خبر، گزارش خبری، گزارش‌های خبری تحلیلی و تحقیقی، مصاحبه، تیتر، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

وی محورهای این جشنواره را نیز جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریست و خروج آمریکا از منطقه، کرونا و کمک‌های مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دستاورهای انقلاب اسلامی، بسیج و همچنین محور امیدآفرینی ذکر کرد.

رضازاده اخرین مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ آبانماه اعلام کرد و گفت: علاقمندان می‌تواندحداکثر در سه قالب و در هر قالب با یک اثر در این جشنواره شرکت‌ و آثار خود را از طریق فضای مجازی و سایت جشنواره به آدرس aboozar.com به دبیرخانه جشنواره واقع در سازمان بسیج رسانه‌ی استان ارسال کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در این جشنواره استانی ضمن تجلیل و تقدیر در مراسم اختتامیه، به رقابت‌های کشوری راه خواهند یافت.

گفتنی است، در پایان این نشست رسانه‌ای و با حضور مسئولان از پوستر این دوره از جشنواره نیز رونمایی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..