رقابت دختران روستایی ابرکوه در المپیاد استعدادهای ورزشی

اولین المپیاد استعدادهای ورزشی دختران روستایی در شهرستان ابرکوه با حضور 108 ورزشکار از روستاهای بخش مرکزی و بهمن این شهرستان برگزار شد.

«لیلا حسینی» مسئول ورزش بانوان شهرستان ابرکوه ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: این المپیاد یک روزه با شرکت ۱۲ تیم ۹ نفره در سه رشته‌ی بسکتبال، دو و میدانی و بازی محلی گانیه در سالن ورزشی کوثر شهر ابرکوه برگزار شد.

وی افزود: این رقابت‌ها برای اولین بار ضمن رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال برگزار و در پایان تیم‌های روستاهای عزیزآباد، شمس‌آباد، رئیس‌آباد، اسدآباد، اسفندآباد و بداف به عنوان تیم‌های برتر معرفی شدند.

حسینی تصریح کرد: هدف از برگزاری این المپیاد، کشف استعدادهای ورزشی در مناطق روستایی به منظور توسعه ورزش قهرمانی، افزایش سهم دختران و زنان روستایی و عشایری در ورزش قهرمانی، توزیع عادلانه منابع و امکانات ورزشی به بانوان روستاها و عشایر و تحقق عدالت جنسیتی علاوه بر افزایش نشاط و شادابی اجتماعی در بین دختران و بانوان‌ روستایی است.

این مسئول در پایان با تأکید بر این که تیم‌های برتر المپیاد استعدادهای ورزشی دختران روستایی به مسابقات استانی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها در استان، نفرات منتخب و برتر در قالب یک تیم استانی به مسابقات مناطق شش‌گانه راه پیدا می‌کنند و در مرحله بعدی نیز نفرات برتر و منتخب در مناطق شش‌گانه، به مسابقات رده‌بندی و نهایی راه خواهند یافت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..