دشمنی همه جانبه استکبار با ایران از روز نخست پیروزی انقلاب آغاز شد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه جنگ همه جانبه استکبار با ایران از روز نخست پیروزی انقلاب آغاز شد، گفت: دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی در تمام جهان را تثبیت کرد.

به گزارش یزدی نیوز  سردار رضاپورشمسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نهضت حضرت امام خمینی(ره) بر مبنای قیام امام حسین(ع) در عاشورای حسینی شکل گرفت و راه ائمه، قرآن، امام و ولایت در حقیقت بهانه‌ای برای شکل گرفتن این نهضت بزرگ بود.

وی با بیان اینکه زمانی که امام در ایران قیام کردند شیعیان و مسلمانان در جهان هستی وضعیت اسفناکی داشتند گفت: در منطقه جبل العامل سیدحسن نصرالله اشاره می‌کردند که قبل از روی کار آمدن ملعون‌هایی همچون آتاترک در ترکیه و رضاخان در ایران؛ اگر در جبل العامل یک فقیه شیعی فوت می‌شد، ۷۰ فقیه بر پیکر او نماز می‌خواندند ولی زمانی که امثال آتاترک و رضاخان روی کار آمدند کار به جایی رسید که در جبل العامل مشکلات بسیاری برای شیعیان به وجود آمد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: در چنین روزهایی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و نخستین دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران دقیقا از روز ۲۳ بهمن ۵۷ با ترورهای کور منافقین آغاز شد.

وی ادامه داد: در زمانی که ما با مشکلات بسیاری در مقابله با منافقین کوردل و گروهک‌های تروریستی مواجه بودیم، صدام کوردل با کمک نظامی تمامی کشورهای ابرقدرت جهان به جنگ نظامی علیه ایران روی آورد.

پورشمسی با بیان اینکه دفاع مقدس دو هزار و ۸۸۸ روز طول کشید و در طول این ایام، بیش از ۵۰ کشور دنیا به طور مستقیم از رژیم بعث حمایت مالی داشتند و بالغ بر ۳۰ کشور تسهیلات نظامی به عراق داده بودند.

وی با بیان اینکه ایران از ۱۶ کشور جهان در طول هشت سال دفاع مقدس اسیر گرفته بود عنوان کرد: صدام در روز نخست جنگ با ۴۸ یگان زمینی، ۱۲ لشگر پیاده مکانیزه، ۲۰ تیپ مرزی، ۱۴ تیپ مستقل، گارد ریاست جمهوری صدام، ۴۰ قاطع از نیروهای داوطلب، ۸۰۰ قبضه توپ، بیش از ۵ هزار دستگاه تانک، ۴۰۰ بالگرد و بسیاری دیگر از تجهیزات نظامی به ایران حمل کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه صدام در روز نخستین روز جنگ و در ۱۹۲ سورتی پرواز در شهرهای مختلف کشور پایگاه‌های هوایی را مورد بمباران قرار داد افزود: تنها پایگاه‌های شکاری کشور که مورد حمله قرار نگرفتند مشهد و بندرعباس بود.

پورشمسی گفت: در چنین شرایطی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که “دزدی آمد سنگی انداخت و رفت”، این موضوع نمایش واقعی مدیریت بحران در روز نخست جنگ بود و باورهای دینی امامین انقلاب ما سبب شد که ایران در برابر این حجم عظیم از جنگ ایستادگی کرده و به موفقیت و پیروزی بزرگی دست پیدا کرد.

وی افزود: بارها و بارها شنیدیم که در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما ولایت‌مدار بودند و به نصرت الهی باور داشته و از همدلی و همراهی خوبی بین گروه‌های نظامی و بسیج برخوردار بودند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به فرموده شهید بزرگوار مرتضی آوینی، زمان آگاهی بسیار خوبی داشتند اظهار داشت: اگر حضرت امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود دیگر هیچ اما و اگری در میان رزمندگان نبود و این اتفاق باید رخ می‌داد و این زمان آگاهی که باعث شناخت درست می‌شد کمک کرد که بهترین مدیریت را در دوران دفاع مقدس محقق کنند.

پورشمسی افزود: در دوران بنی صدر ملعون ۴ عملیات غرب فکه، پل نادری، نصر و توکل انجام شد که همه این عملیات‌ها همراه با خسارت‌های بسیار زیاد و شهادت تعداد بسیار زیادی از رزمندگان کشور شد ولی پس از آنکه مدیریت جنگ مدیریت الهی، باور نصرت خداوند و اعتماد به جوانان شد؛ دفاع مقدس با هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) متحول شد و در فواصل بسیار کمی ۴ عملیات بزرگ انجام شد که یکی از آنها آزادسازی خرمشهر بود.

وی با اشاره به اینکه امروز هم نظام انقلاب اسلامی ایران بیشتر از هر زمانی نیازمند زمان آگاهی بسیار بالایی دارد افزود: ۶۰ درصد جمعیت فعلی کشورمان پس از دوران دفاع مقدس دیده به جهان گشودند و این وظیفه همگانی است که ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس را به این نسل جوان منتقل کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه سمت و سوی تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به سمت نسل پس از دوران دفاع مقدس باشد ادامه داد: آن چیزی که در کنگره ملی شهدای یزد رخ داد این بود که حرکت این کنگره به سمت زمان‌آگاهی باشد.

پورشمسی عنوان کرد: تلاش شد رویکرد ۷۵ عنوان برنامه عمومی و ۱۰ عنوان برنامه شاخص استانی با محوریت دانش آموزان، دانشجویان و سربازان و در مجموعه کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..