رویکرد مشارکت حداکثری در تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از اتخاذ رویکرد مشارکتی در تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحسینی پور در نشست هماهنگی تعریف و ارائه طرح‌های استان یزد در لایحه بودجه سال آینده که بصورت حضوری و ویدئوکنفرانسی حدود ۷۰ نفر از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن اندیشه سازمان برگزار شد، در توضیح این موضوع افزود: طرح‌ها و پروژه‌های استان که بهره برداری از آنان به ارتقای ارزش افزوده و افزایش اشتغال در استان بینجامد، به ستاد بودجه اعلام خواهد شد.

وی گفت: در رویکرد اتخاذی، با دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیردولتی تعاملات لازم برقرار خواهد شد تا در ذیل سند آمایش، استان از پروژه‌های موثر در روند توسعه استان بهره‌مند شود.

 

رئیس سازمان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت سیزدهم و در دوره جدید مدیریتی، رویکرد اصلاح سیاست‌های کلان و راهبرد‌های توسعه را مدنظر دارد و از آن، افزایش رفاه و عدالت اقتصادی را دنبال می‌نماید.

 

حسینی پور بیان داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده و ابلاغ شده به استان، رشد اقتصادی ۸/۳ درصد در سال ۱۴۰۱ برای استان درنظر گرفته شده که از این مقدار می‌بایست ۴۰ درصد آن از محل ارتقای بهره وری محقق شود.

 

وی گفت: مطابق گزارش مرکز آمار ایران، استان یزد در سال ۱۳۹۷ با رشد ۶.۵ درصدی در میان سه استان برتر با بالاترین رشد اقتصادی قرار گرفته است.

 

وی در توضیح جزئیات طرح ها افزود: در جدول ارائه طرح ها می‌بایست روش‌های تامین مالی از جمله: تسهیلات، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه، فاینانس، خیّری و منابع عمومی تعیین و میزان آن مشخص شده باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..