اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد در پاییز ۱۴۰۰

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از برگزاری اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد با هـدف ایجاد زمینه مشـارکت فعال هنرمندان مجسـمه‌سـاز به منظـور تجلیل از مقام والای شـهدای شـاخص، مفاخر فرهنگی، هنـری، اجتماعی و حـوزه های ادبیات، پزشـکی و دیگر موارد خبر داد.

«سید علیرضا رسولی» با اعلام این خبر اظهار کرد: یـزد، سـرزمین نور و خورشـید از دیرباز زادگاه مـردان و زنان بزرگی در عرصـه علم و فرهنگ و ایثـار بـوده و جایگاه ویـژه‌ای در فلات مرکزی ایـران ایفا کرده‌انـد و یزد از جمله شـهرهایی اسـت کـه بزرگانـی را در دامـان خـود پـرورش داده و این امر خود نشـان از وسـعت فرهنگی این شـهر است.

وی با اشاره به اینکه شهر موجودی است که روح دارد و روح آن فعالیت های فرهنگی و هنری است افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شهر و شهروندان انرژی می‌دهد و پویایی و نشاط را به ارمغان می‌آورد و سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی از مواردی هستند که شهرداری‌ها می‌توانند در آن به خوبی ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان اینکه اجرای اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد و آثار و ایده‌های بدیع ارائه شده در آن می‌تواند معرف خوبی برای ظرفیت‌های گردشگری استان باشد، گفت: این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده است و تلاش می‌کند ضمن بهره گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط هنرمندان جوان شکل بگیرد.

وی افزود: البته به علت شرایط همه‌گیری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری شیوه برگزاری دورکاری خواهد بود و راه تعامل و فرآیند ساخت از طریق فضای ویدئویی و عکس در صفحات مجازی است و در بازه زمانی مشخص هنرمندان آثار خود را در داخل کارگاه شخصی خود خواهند ساخت.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، رسولی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‎ریزی‌های این رویداد ملی هنری انجام شده و با اخذ نظر نهایی شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، امیدواریم با برگزاری این رویداد در پاییز ۱۴۰۰ بتوانیم قدم تاثیرگذاری درحوزه هنرهای تجسمی و محیطی شهر میراث جهانی برداریم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..