رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور:

دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به تغییر شیوه آموزش در فضای مجازی و حذف برخی از شاخصه‌های مهم به دنبال جهانی شدن فرهنگ و اموزش اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است.

«محمدمهدی طهرانچی» در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است، گفت: براساس سنجش کارایی آموزش در دانشگاه و کنترل نظامات به فردی دقیق و مشرف بر تحولات در مدیریت کلان دانشگاه آزاد نیازمند بودیم و خبره‌تر از معصومه طباطبایی مدیر دانشگاه آزاد یزد در رده‌های استانی نیافتیم لذا از وی برای پذیرش مسئولیت در تهران دعوت شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مفهوم پاندمی کرونا در شرایط امروز اشاره کرد و گفت: در فضای حقیقی فاصله اجتماعی خلق کرده و در فضای مجازی روابط گسترده‌ای به دنبال این مفهوم ایجاد شده است به طوری که کرونا آموزش، ارتباطات و زندگی را در فضای مجازی تسهیل کرده است.

وی با بیان این که جهانی شدن مقوله ای است که برنمه ریزی شده وارد دنیای اموزش نیز شده است، تصریح کرد: در سیر دوران تمدنی غربی‌ها، اول افراد را شهروند و بعد کنشگر در محیط اجتماع خلق کردند و در قرن بیستم شهروندان به عادی شهروندان اجتماعی تبدیل شدند و در این فرایند نظام استاد شاگردی و چنین سستم های آموزشی حذف شد.

وی با بیان این که بعد از جنگ جماهیر شوروی، فناوری اطلاعات، انفلاب الکترونیک و… بستر مفهوم شهروند جهان شبکه ای را تثبیت کرد، گفت: هویت ملی در معرض تهدید قرار گرفت و مفاهیم جدیدی مانند ارز دیجیتال و اقتصادهای فراملی در حال حاکم شدن هستند.

این مسئول با تاکید برا ین که باید مواظب و حافظ ملیت باشیم، گفت: چرا که اگر ملت را نشانه بروند یعنی دین و خانواده و سایر مفاهیم وابسته نیز تحت تاثیر است.

وی به لزوم برگشتن به فضای آموزش و مدرسه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید به اموزش و مدرسه و دانشگاه برگردیم چرا که با سوق صرف آموزش در فضای مجازی شاهد خواهیم بود که مربی دیگر مظهر آموزش نیست و به تبع آن پرورش حرف میشود.

طهرانچی با تاکید بر این که باید ارتباط دانش اموز و دانشجو را با زیست بومش تقویت کنیم، گفت: دانشگاه باید ارتباط اجتماعی را نشان دهد و استاد باید در جایگاه خود نقش آفرینی کند و نباید اجازه دهیم که هویت و اقتصاد و سایر مفاهیم زندگی تحت تاثیر قرار گیرد.تداوم چنین وضعیتی منجر به از دست رفتن داشته های علمی و فرهنگی ما می‌شود.

طهرانچی به لزوم نقش آفرینی دانشگاه ازاد اشاره کرد و گفت: در همین راستا سندهای آمایش هر استان در اختیار دانشگاه آزاد بوده و میتوانند برای آشنایی دانشجو و زیست بومش و جلوگیری از بسیاری از مسائل اقدام کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..