رتبه دوم استان یزد در تعداد سالن‌های سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: یزد از معدود استان‌های تولیدکننده فیلم سینمایی بلند به شمار می‌آید.

مجید جوادیان زاده با اشاره به رشد کمی و کیفی سالن‌های نمایش در استان گفت: در حال حاضر تعداد کل سالن‌های فعال سینمای یزد ۱۹ سالن است که ۹ سالن در شهرستان یزد و بقیه در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.

وی تعداد صندلی سینما‌های استان را چهار هزار و ۲۱۴ عنوان کرد و افزود: استان یزد پس از تهران رتبه دوم را در زمینه تعداد سالن نسبت به جمعیت دارد و میانگین سالن‌های سینمای استان از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت چند سینمای دیگر در استان خبر داد و تصریح کرد: کرونا همانند سایر فعالیت‌ها بر سینما‌های استان هم تاثیر گذاشته و متاسفانه در این مدت شاهد بسته شدن سینما‌ها به دلیل شیوع این ویروس هستیم. سینما‌های استان هم اکنون برای بازگشایی مجدد آماده هستند و امیدواریم با واکسیناسیون عمومی و کاهش تب کرونا شاهد رونق مجدد سینما باشیم.

جوادیان زاده ادامه داد: سینما در گذشته یک رسانه منحصر به فرد بود، اما هم اکنون با رقیبان بسیار زیادی روبرو شده و برای اینکه بتواند در این رقابت باقی بماند، باید تولیدات فاخر و مردم پسندی ارائه کند. البته بسیاری از مردم همچنان ترجیح می‌دهند که فیلم را در سینما ببیند چرا که پخش فیلم بر روی پرده سینما دارای ویژگی‌هایی است که در سایر رسانه‌ها وجود ندارد.

وی آینده سینمایی استان را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر فیلم‌های تولید شده در استان از نظر کمّی و کیفی از رشد خوبی برخوردار بوده و فیلمسازان و هنرمندان سینمایی در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی خوش درخشیدند. بخش عمده تولید فیلم در استان از طریق موسسات فیلمسازی و سینمای جوانان استان یزد و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یزد از معدود استان‌های تولیدکننده فیلم سینمایی بلند است و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه وارد شده و فیلم‌های سینمایی در یزد ساخته شود.

وی با دعوت از هنرمندان و فعالان سینما برای مشارکت در تدوین کتاب «با فیلمنامه نویسان استان» ادامه داد: این کتاب، اثری ماندگار شامل فیلمنامه‌های کوتاه، بلند، داستانی، مستند و پویا نمایی نویسندگان خواهد بود که می‌تواند علاوه بر نمایش روند فیلمنامه نویسی در استان، به عنوان میراثی ارزنده و راهنمای نسل‌های آینده هنرمندان سینمایی استان، ماندگار شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..