انجام بیش از ۱۸۰۰ بازرسی و نمونه برداری از صنایع استان یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۸۶۸ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی سطح استان یزد انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا زارع بنادکوکی گفت: از هزار و ۸۶۸ بازرسی و نمونه برداری انجام شده، هزار و ۱۹۴ مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحد‌های تولیدی تحت پوشش سطح استان است.

وی افزود: بازرسی و نمونه برداری کارشناسان و بازرسان استاندارد استان یزد به خط تولید، بسته بندی و انبار کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد‌های اجباری و تشویقی محدود نشده و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در مراکز عرضه، توزیع و خرده فروشی‌ها نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند.

زارع بنادکوکی تصریح کرد: با توجه به شرح وظایف تکلیفی و برنامه ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، بازرسی از رسته‌های مختلف شغلی از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی و… در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اظهار داشت: در راستای انجام طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و طی مدت گفته شده، سه هزار و ۲۴۳ مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحد‌های صنفی استان انجام شده که از این تعداد سه هزار بازرسی و مابقی نمونه برداری است.

وی ادامه داد: کالا‌های تولیدی باید شرایط انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه را احراز کنند و در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفان به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..