مراسم بزرگداشت سرلشگر حسن فیروزآبادی در میبد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در مصلای آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز امام جمعه اردکان در این مراسم با استناد به آیه ۱۳ سوره حجرات ، به معیارهای برتری انسان پرداخت و تقوا را اولین معیار برتری انسانها نسبت به هم از دیدگاه قرآن خواند و افزود: هر کس با تقواتر است درجه او بیشتر است.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، جهاد در راه خدا را معیار دیگر فضیلت انسان ها دانست و گفت: آنقدر جهاد در نزد خدا عزیز است که به گرد و غبار پای اسب‌های مجاهدان فی سبیل الله قسم یاد کرده‌ است.

امام جمعه اردکان علم‌آموزی را یکی دیگر از معیارهای برتری انسان ها نسبت به هم بیان کرد و افزود : با توجه به روایت و آیه های قرآنی ریشه و اساس همه خوبی ها علم‌آموزی و ریشه همه بدی‌ها جهل است و انسان باید امور مادی را رها کند تا به علم به عنوان کلید گنج دنیا دست یابد.

حجت الاسلام شاکر افزود: همه این معیارها در سرلشکر فیروزآبادی جمع بود و ایشان هم اهل تقوا ،علم و هم جهاد در راه خدا بود و ما همه باید قدرشناس کسانی مانند این شخصیت جهادی باشیم.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه سرلشگر فیروزآبادی در هشت سال دفاع مقدس در سمت‌هایی چون جانشین نخست‌وزیر وقت در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول فعالیت بود افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنا بر تصمیم رهبر معظم انقلاب به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

سرلشکر فیروزآبادی پدرش سید فضل الله آقایی اهل محله « بَشنیغان» و مادرش فاطمه حیدری فیروزآبادی از اهالی محله فیروزآباد میبد بودند که بعد از ازدواج به مشهد مقدس مهاجرت کردند.

سرلشگرفیروزآبادی در ۱۴ بهمن ۱۳۲۹ خورشیدی در مشهد چشم به جهان گشود و ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..