رئیس شورای شهر مهریز خبر داد

از سرگیری فعالیت‌های مدرسه ترافیک مهریز

رئیس شورای شهر مهریز از راه‌اندازی مجدد مدرسه ترافیک این شهر برای آشنایی دانش‌آموزان مهریزی با مسائل ترافیکی خبر داد.

«سید محمد امین بیدکی» در جلسه هم اندیشی  پیرامون آموزش فرهنگ نظم و ایمنی ترافیکی با مسئولان شهرستان، اظهار کرد: مدرسه ترافیک در شهرستان مهریز دوباره راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از ابتدای تحصیل با مسائل ترافیکی آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: جلساتی نیز هر دو هفته یک بار با نهادها و موسساتی که در مسئله فرهنگ‌سازی دخیل هستند برگزار خواهد شد تا نتیجه آن منجر به کمتر شدن حوادث و تصادفات رانندگی و خسارات مالی و جانی شود.

بیدکی ادامه داد: با دستور دادستان نیز گزارشی از متخلفان حادثه‌ساز رانندگی تهیه شود و چنانچه دوربین‌های میادین در کنترل ترافیک و تخلفات رانندگان می‌تواند در این حوزه کمک کند، خودروی متخلفان به خصوص افرادی که تخلف آنها حادثه‌ساز است، با هماهنگی پلیس راهور و نیروی انتظامی توقیف شود.

سرهنگ «وحید احمدی» فرمانده نیروی انتظامی مهریز هم در این نشست اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۳۱۷ فقره تصادف در سطح شهرستان اتفاق افتاده که از این تعداد ۷۴ فقره تصادف جرحی با ۸۳ نفر مجروح و دو فقره تصادف فوتی و ۲۴۱ فقره تصادف مالی بوده است.

به گفته وی، ۲۴ درصد تصادفات جرحی شهرستان دارای ۷۵ درصد خسارت مالی و یک درصد خسارت جانی بوده است.

وی به ساعت تصادفات مهریز نیز اشاره کرد و گفت: ۳۲ درصد تصادفات از ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر،۳۳ درصد از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب و ۲۹ درصد نیز از ساعت ۷ شب تا ۱۰ شب بوده است.

احمدی همچنین اظهار کرد: طبق آمار ۲۷ درصد از تصادفات در خیابان سید مصطفی خمینی، ۵۰ درصد در خیابان مطهری (۲۷درصد خیابان مطهری جنوبی و ۲۳ درصد خیابان مطهری شمالی) روی داده است.

«حمیدرضا زارع بیدکی» سرپرست شهرداری مهریز هم در این جلسه با تاکید بر مرور و تامین اعتبار مصوبات قبلی، گفت: با توجه به آمار باید تصادفات سطح شهر اولویت بندی و طرح‌ها و مصوبات جدید پیاده شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که باید در مسائل ترافیکی به آن توجه داشت، این است که باید از دوربین‌های نصب شده در سطح شهر در راستای کاهش تصادفات استفاده شود و در مکان‌های شلوغ شهر مانند میدان توحید با آگاهی قبلی از تاریخ مشخص شده با استفاده از دوربین و جریمه، از ترافیک و حوادث جلوگیری کرد.

زارع بیدکی گفت: تاکنون به صورت حرفه‌ای در زمینه فرهنگ سازی عمومی کار نشده ولی لازمه آن ایجاد کارگروه‌هایی است که نتیجه خوبی داشته باشد و مطالبی را ارائه دهیم که تاثیرگذار باشد.

نصب جداکننده در خیابان مطهری شمالی و جنوبی، خیابان سید مصطفی خمینی شرقی و غربی و ۲۲ بهمن، نصب دوربین کنترل سرعت در بلوار امام، بلوار هفت تیرو بلوار زارع زاده، خط کشی جدید معابر شهری و سرعتگاه‌های سطح شهر، نصب سرعتگاه در خیابان شهید مدنی، بررسی وضعیت میدان توحید و کاهش عرض دور میدان از سمت خروجی خیابان شهید فهمیده، اجرای طرح مناسب از مسیر ورودی حسینیه باغ بهار از سمت میدان فاطمیه، بررسی وضعیت ایستگاه های اتوبوس شهرستان، پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..