رشد ۱۰۰درصدی تمدید پروانه‌های استاندارد

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱۲پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی درباره مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های استاندارد صادر شده گفت: طبق قانون و آیین نامه‌های موجود، اعتبار پروانه‌ها معمولا سه ساله است که طی این مدت ۵۵پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰۰درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۱مورد مجوز استاندارد اجباری صادر شده است، ضمن این که صدور ۵۵فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل شاهد هستیم.

زارع بنادکوکی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل به چشم می‌خورد که که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۵۰درصد کاهش ابطال در گزارش عملکرد اداره کل را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: این کاهش، بیانگر رشد شاخص‌های کیفی و اهتمام بیشتر صاحبان صنایع و خدمات درباره حفظ نشان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل اداره استاندارد استان ادامه داد: از مجموع پروانه‌های ابطال شده، ۱۵فقره اجباری و یک فقره هم تشویقی بوده است، ضمن این که طی این مدت یک فقره تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را هم پشت سر گذاشته ایم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..