نخستین جشنواره تئاتر یک نفره در یزد برگزار می‌شود

مؤسسه فرهنگی هنری کریاس با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و انجمن نمایش استان یزد، نخستین جشنواره مونولوگ تین(تئاتر یک نفره) را در استان یزد برگزار می‌کند.

موضوعات این جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان علی الخصوص هنرمندان هنرهای نمایشی درزمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب وکتابخوانی برای پیشرفت خانواده و به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران و موضوع آزاد است و هنرمندان از سراسر استان می‌توانند با ارسال آثار خود با محوریت تک‌گویی، در جشنواره شرکت کرده و هنر نمایش استان را در این روزهای سخت اعتلا بخشند.

گفتنی است که آثار ارسالی در سه بخش هنرمندان استان، کشف استعدادهای نو و هنرمندان توان‌خواه مورد داوری و قضاوت قرار خواهد گرفت و اختتامیه جشنواره با توجه به فراگیری شرایط کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره با تمرکز بر آموزش، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل کارگاه مونولوگ نویسی و کارگاه بازیگری، بعد از بازبینی آثار از بین پذیرفته‌شدگان خواهد کرد و شرکت‌کنندگان قادر به اصلاح و ترمیم اثر خود بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی نیز هستند.

البته بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، در صورت روی دادن اتفاقات مبارک در مورد مبارزه با بیماری کرونا و شرایط همه‌گیری، این جشنواره در روزهای آخر در صورت امکانِ حضور، میزبان اجراهای برتر خواهد بود.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند جهت بارگذاری آثار به سایت tinfestival.ir مراجعه و با دریافت کدرهگیری از ثبت اثر خود اطمینان حاصل کنند یا اثر خود را روی لوح فشرده به آدرس؛ یزد،خیابان آیت الله کاشانی،ابتدای بلوار امام جعفر صادق،اداره کل ورزش و جوانان، کدپستی ۸۹۱۶۷۷۵۸۳۷ واحد مشارکت‌های اجتماعی جوانان ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و زمان اعلام آثار برگزیده و اختتامیه مجازی را نیز ۲۴ مهر ماه اعلام کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..