رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد:

قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: قاضی قلابی که خود را بازپرس دادسرای تهران معرفی می کرد در یزد شناسایی و دستگیر شد.

مجید فرهمندزاده اظهار داشت: این فرد با جعل عنوان قاضی خود را به عنوان یک شخص شریف با پایگاه اجتماعی خاص جا زده بود و در پی این بوده تا با دختری که در دوران دانشگاه با او همکلاسی بوده ازدواج کند.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده تنها پنج ترم در دانشگاه بوده و نتوانسته تحصیل خود را حتی تا مقطع لیسانس به اتمام برساند، بیان کرد: این فرد در همراهی همکلاسی سابق خود که از کارآموزان وکالت بوده و باید در آزمون اختبار کانون وکلای یزد شرکت می کرده، خود را مقام قضائی معرفی کرده که با توجه به مشکوک بودن برخی از شواهد و قرائن، موضوع به کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گزارش شد و پس از اخذ مجوز قضائی، مراتب بررسی صحت موضوع و یا هر گونه سو استفاده احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام قضائی به قصد فرار متهم پس از مواجهه با کارشناسان حفاظت و اطلاعات اشاره کرد و گفت: از این متهم کارت شناسایی جعلی وکالت، کارت شناسایی جعلی مقام قضائی تحت عنوان قاضی بازپرسی دادسرای تهران و فیش حقوقی و حکم کارگزینی جعلی کشف و ضبط شد.

وی ابراز داشت: این جاعل عاشق پیشه برای خود پرچم‌های رومیزی نیز تهیه کرده بوده و حتی دو عدد چکش ممهور به آرم قوه قضائیه و عنوان بازپرسی نیز ساخته که ثابت کند دارای پست و مقام قضائی است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: به نظر می‌رسد این متهم محیط دادگاه‌ها را بیشتر از دریچه سینما و تلوزیون دنبال کرده و آمال و آرزوهای خود را با جعل برای کارت‌ها و اشکال و ملزومات تشریفاتی دنبال می کرده است و اِلا کسی که یکبار در دادگستری حاضر شده باشد می‌داند در روی میز هیچ مقام قضائی چکش وجود ندارد.

وی، هدف این متهم را فریب در ازدواج با همکلاسی سابق خود که کارآموز وکالت بوده، دانست و بیان داشت: علاقه شدید به همکلاسی سابق و ضرورت جلب اعتماد و اطمینان اطرفیان فرد مورد نظر در ازدواج باعث اقدام متهم به این بزه شده است.

فرهمندزاده، التزام به قوانین و پای‌بندی به اخلاق را ضرورت زندگی اجتماعی و حرکت رو به تعالی جامعه ذکر کرد و بیان داشت: نباید اجازه داد هرکس برای رسیدن به مقصود خود به هرگونه جعل عنوان، دروغگویی و فریبکاری متمسک شود.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با چنین افرادی، بلافاصله مراتب را به ستاد خبری حفاظت اطلاعات دادگستری و یا مراجع ذیصلاح در دادسرا اطلاع دهند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری تأکید کرد: باید نسبت به ادعاهای افراد حساس بود و اگر جایی قرار است معامله‌ای صورت گیرد و یا بر اساس شرایطی ازدواج رخ بدهد بهتر است حتماً جوانب کار سنجیده شود و حتی تا آنجا که امکان دارد، استعلام صورت گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..