در اولین روز کاری شورای ششم شهر میراث جهانی؛

اختصاص میدان و بوستانی به نام خبرنگار/خبرنگاری شغلی در حوزه پیامبری است

در اولین جلسه شورای شهر ششم یزد ایجاد بوستان و میدانی به نام خبرنگار مصوب شد و خبرنگاری شغلی در حوزه پیامبری عنوان شد.

«غلامحسین دشتی» رئیس شورای شهر یزد نیز در این مراسم با بیان این که به پاس گرامیداشت مقام شهید صارمی و روز خبرنگار، از مقام خبرنگاران تجلیل می‌کنیم، گفت: در آینده ارتباط و سخن زیادی با خبرنگاران داریم و باید فضای فرهنگی را با استفاده از این افراد بسازیم.

وی با بیان این که جایگاه اول در همکاری و مدیریت و ساخت شهر به خبرنگاران اختصاص دارد، گفت: خبرنگاران با حوزه اندیشه، تفکر، روح و روان جامعه سر و کار دارند.

وی به واژّه «نبی» و«نبا» پرداخت و گفت: نبی پیام اورنده و نبا به معنای خبر مفید است که فلسفه آفرینش از وی رقم می‌خورد، نبا عظیم و خبر بزرگ از آن پیامبران است و حوزه خبرنگاری حوزه پیامبری است که موجب تصمیم و عمل می‌شود و رشد و تعالی برای انسان به همراه می‌آورد.

وی افزود: در فضایی که معلم، استاد و نهادهای فرهنگی ایجاد می‌کنند می‌توانیم آینده شهر را بسازیم.

دشتی به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: خبرنگاری و خبرگزاری در طراز آنچه که نیاز جامعه و توقع خود خبرنگاران است، شکل نگرفته و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان این که خبرنگاری به لزوم اقدامات صادقانه از سوی خبرنگاران یاد کرد و گفت: پنج گروه هستند که جریان رسانه را تقویت می‌کنند، حوزه‌های علمیه که باید نبی بودن این حوزه را تبینن کنند، دانشگاه ها در بحث آموزش، اداره کل ارشاد و دستگاه‌های دولتی در بحث ارتقای جایگاه و در نهایت مردم که باید با امر به معروف و گفت و گو با این افراد ارتباط برقرار کنند تا جایگاه اجتماعی آنها ارتقا یابد.

دشتی منشا و مبدا تصمیم را این پنج گروه دانست و گفت: شورای ششم و بخش مهمی از فعالیتشبه این حوزه ارتباط دارد چرا که میخواهد شهر را در فضای فرهنگ بسازد از طرفی همه باید کمک کنند و ماهم به سهم خود وظیفه داریم کمک یا مطالبه گری کنیم و فرهنگ مناسب خدمت گذاری را خبرنگاران برای ما تبیین کنند. خصوصا حوزه گردشگری که پیام یزد ما پیام یزد تاریخ و تمدن و تولید است.

«محمدناصر حیدری» سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در مراسم روز خبرنگار که در فضای باز و با حضور خبرنگاران یزد برگزار شد، با بیان این که روز خبرنگار یادآور ایثار خبرنگاران است، اظهار کرد: ما در یزد نیز شهدای خبرنگار داریم و یاد و خاطره شهدای خبرنگار استان باید زنده نگهداشته و تجلیل شود.

وی خبرنگاری را شغل انبیا و یک رسالت مهم در ابلاغ پیام و پیوسته کردن آدم‌ها به حقیقت دانست و گفت: بیش از ۳۰ تا ۴۰ آیه در قران وجود دارد که از لزوم تحقیق در اخبار، حق گویی، اخبار لغو و بیهوده و بی‌جهت که خاصیتی ندارد، لزوم کار کارشناسی و جلوگیری از پخش اخبار دلهره‌آور یاد می‌کند.

در اولین مراسم آغاز به کار شورای اسلامی شهر یزد که همراه با خاموشی برق برگزار شد، نیز ایجاد میدان و بوستانی به عنوان خبرنگار توسط اعضای شورا مصوب شد.

در این جلسه، با رای گیری اعضای شورا، کمیسیون‌های داخلی شهر یزد شامل بودجه و سرمایه گذاری، معماری، شهرسازی و عمران، فرهنگی اجتماعی و ورزشی، خدمات و محیط زیست، گردشگری و روابط بین الملل، شهر هوشمند و بهبود روشها و نظارت و حقوقی مشخص و اعضای هرکدام انتخاب شد.

گفتنی است در پایان نیز خبرنگاران از سوی شورای شهر ششم یزد تجلیل شدند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..