واکسیناسیون دانشجویان از شهریور ماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: از نیمه دوم شهریور واکسیناسیون دانشجویان آغاز می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر نوری شادکام گفت: بر اساس مقاطع تحصیلی از بالا به پایین دانشجویان واکسینه می‌شوند تا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در ماه‌های مهر، آبان یا آذر را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه همه واکسن‌ها بین ۶۳ تا ۹۵ درصد اثر بخشی دارند گفت:بر اساس مطالعات افرادی که واکسینه نمی‌شوند احتمال مرگشان ۴۱۷ برابر افرادی است که واکسن را دریافت می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: افرادی که در یزد واکسینه شدند کمتر دچار بیماری شدید شدند وهمچنین مرگ ناشی از کرونا در افرادی که هر دونوبت واکسن را دریافت کرده اند نداشته ایم.
نوری شادکام گفت: دو گروه باید خیلی مواظب خود باشند یکی گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال که هم اکنون تعداد بستری‌ها و مرگ و میر این گروه زیاد است و گروه دوم خانم‌های باردار است که در معرض خطر ابتلای به کرونا هستند و هم اکنون ۶ خانم باردار در بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد هم گفت:با توجه به اینکه زنجیره تامین واکسن بهتر شده است سرعت واکسیناسیون افزایش یافته به طوریکه در کل استان بیش از ۶ هزارو دویست دوز واکسن تزریق شده است.
دکتر شریفی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است افزود:۱۶۳ هزار نفر نوبت اول و مابقی هم هر دو نوبت را دریافت کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..