نماینده تفت و میبد:

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اشباع شده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اوضاع بحرانی شیوع بیماری کرونا و اشباع تخت‌های بیمارستانی، خواستار اتخاذ تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ۴۸ ساعت آینده شد.

به گزارش یزدی نیوز سیدجلیل میرمحمدی گفت: آمار مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کرونا رو به افزایش است و روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از هموطنانمان از دست می‌روند.

 

وی افزود: در حال حاضر تقریباً ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها اشباع شده و در حال ایجاد تخت‌های اضطراری هستند و حتی ظرفیت تخت‌های غیرکرونایی نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد، حتی در زمینه تأمین دارو و به ویژه سرم‌های مورد نیاز برای این بیماران نیز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد؛ لذا تا دیر نشده باید تدبیر اساسی شود.

 

میرمحمدی درباره دلایل افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: ارتباطات نزدیک مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین عامل شدت گرفتن بیماری است. در حالی که یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری این بیماری خطرناک و مهار آن، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی دورهمی‌ها و مسافرت‌های غیرضروری است، اما متأسفانه نوعی عادی‌انگاری در بین مردم و مسئولان رایج شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه مهار کرونای دلتا باید امروز با فوریت در دستور کار دولت جدید باشد، گفت: بر اساس آمار‌هایی که داریم از هر ۱۰ مورد مراجعه به بیمارستان‌ها ۹ مورد مربوط به کرونای دلتا است، بنابراین هر کاری که بتواند رفت و آمد‌های غیر ضروری را در سطح جامعه کم کند برای کمک به کاهش شیوع بیماری ضروری است.

 

نماینده تفت و میبد با اشاره به نامه اخیر وزیر بهداشت به رهبر معظم انقلاب و درخواست تعطیلی سراسری دو هفته‌ای برای کنترل این بیماری تأکید کرد: در عین حال که این اقدام ضروری است، اما اگر زمینه‌های اجرای درست این تصمیم در جامعه فراهم نشود، هدف این تعطیلی نیز محقق نخواهد شد.

 

میرمحمدی در همین رابطه خاطرنشان کرد: تعطیلی چندباره کسب و کار‌ها در یک سال و نیم اخیر، باعث زیان کسبه کوچک و خُرد شده و لذا باید برای رفع نیاز‌ها و جبران ضرر و زیان این اقشار، همزمان با تعطیلی‌ها تصمیم‌گیری شود.

 

وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیم فوری در خصوص درخواست وزیر بهداشت در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: همزمان با تعطیلی، برای حمایت از اصناف و کسبه باید بانک مرکزی، وزارت کشور و استانداران با همکاری پای کار بیایند و ۴۸ ساعته در خصوص این درخواست تصمیم‌گیری شود تا جلوی شیوع بیشتر این بیماری گرفته شود.

 

نماینده تفت و میبد خاطرنشان کرد: ما نیز در کمیسیون بهداشت و درمان پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور و بازگشت نمایندگان به مجلس تشکیل جلسه خواهیم داد تا هر کمکی که لازم است به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه دهیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..