رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد؛

شناسایی بیش از ۵۶۰ تارنما مجرمانه دراجرای طرح «پانجیا»

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی در اجرای طرح بین المللی پانجیا ۱۴ و مبارزه با فروش و تبلیغ دارو و لوازم آرایشی تقلبی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و فروش دارو درشبکه‌های اجتماعی، برخی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این فضا اقدام به فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کنند بنابراین با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از فروش بیشتر داروهای جعلی و کاهش آسیب‌های حاصله از عوارض ناشی مصرف این داروهای جعلی عملیات پانجیا ۱۴، همزمان با سایر استان ها برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از این طرح مبارزه با فروش و تبلیغ دارو و محصولات ضدعفونی کننده غیرمجاز به ویژه داروهای مربوط به ویروس کرونا، لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی تقلبی در محیط اینترنت است.

ابوطالبی افزود: در طول اجرای طرح پانجیا ۱۴ و رصد فضای مجازی، برای بیش از ۵۶۰ تارنما تشکیل پرونده شد که اکثر پرونده های متشکله در خارج از استان بوده که برای بررسی به استان های مربوطه ارجاع داده شد و برای متهمانی که در استان یزد اقدام به فروش داروی غیرمجاز می کردند، پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد از شهروندان خواست: اقلام بهداشتی و دارویی موردنیاز خود را صرفاً از داروخانه‌های سطح شهر و واحدهای مسئول تهیه کنند و از ثبت سفارش اقلام بهداشتی از طریق سایت‌های غیرمجاز و بازارهای آنلاین خودداری نمایند. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..