تضمین سلامت پروازها با راه اندازی سامانه RVR در فرودگاه شهیدصدوقی یزد

مدیر کل هواشناسی استان یزد: سامانه RVR هر گونه تغییر ناگهانی شرایط نامساعد جوی را به سرعت شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان به خلبان اطلاع می‌دهد که سلامت پروازها را تضمین می کند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل هواشناسی استان یزد گفت: این سامانه با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان هواشناسی کشور در فرودگاه شهید صدوقی یزد اجرا و آماده بهره برداری است.

 

برهانی گفت: این سامانه یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری شامل دو سنجنده سمت و سرعت باد به همراه دکل شکننده در دو سوی باند و سنسور دید افقی LT۳۱ در راستای باند است.

 

مدیر کل هواشناسی استان یزد اظهار داشت: سامانه RVR قادر به اندازه گیری دقیق پارامتر‌های جوی در مجاورت باند است و هر گونه تغییر ناگهانی شرایط نامساعد جوی را به سرعت شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان به خلبان اطلاع می‌دهد که نقش موثری در تضمین سلامت پرواز در شرایط نامساعد جوی دارد.

وی افزود: داده‌های حاصل از این سامانه که بر اساس استاندارد‌های سازمان جهانی هواپیمایی (ICAO) اجرا شده، به طور همزمان در مرکز هواشناسی فرودگاهی و برج مراقبت پرواز قابل رویت و در کنترل ترافیک هوایی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل هواشناسی استان یزد گفت: با نصب و راه اندازی این سامانه و قرار گرفتن در کنار سیستم ILS فرودگاهی به خلبان امکان فرود با دید افقی تا ۵۵۰ متر داده خواهد شد.

 

برهانی با اشاره به اینکه فراوانی وقوع طوفان‌های گرد و خاک و بعضاٌ تشکیل مه صبحگاهی در فصل زمستان باعث کاهش دید افقی و لغو شدن تعدادی از پرواز‌ها می‌شود، افزود: با نصب این سامانه بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..