صدور و تمدید هشتاد پروانه استاندارد در استان یزد

مدیرکل استاندارد استان یزد: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادرو تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی که در نشست تخصصی بررسی عملکرد حوزه اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد، سخن می‌گفت افزود: بر اساس تکلیف قانونی ودر راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه‌های استاندارد صادره که معمولا سه ساله می‌باشد، در این مدت ۳۷ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.
وی ادامه داد:در این مدت ۴۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که ۱۰ مورد صدور مجوز استاندارد اجباری را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل را شاهد هستیم.
مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: ازابتدای امسال تاکنون ۱۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش ابطال در گزارش‌ها، به چشم می‌خورد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در ادامه گفت:از مجموع پروانه‌های ابطال شده، ۱۵ فقره اجباری، بوده است ضمن این که طی این مدت یک فقره تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را هم پشت سر گذاشته ایم.
زارع در پایان خاطر نشان ساخت: در مدت مشابه سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعدادپروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شده، یکصدو ۵۸ فقره بوده، که عملکرد امسال این اداره کل، نشان گر رشد شاخص‌های کیفی و اهتمام بیشتر تولید کنندگان به حفظ علامت استاندارد ملی ایران بوده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..