امام جمعه یزد:

برنامه‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در یزد تقویت شود

امام جمعه یزد بر لزوم تقویت برنامه ها و طرح‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری،در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین بهزیستی استان یزد با تاکید بر اینکه نگاه کارکنان بهزیستی به مددجویان، معلولان و توانخواهان باید نگاه به بندگان ویژه خدا باشد، اظهار داشت: باید از نگاه‌های ترحم آمیز پرهیز شود و در مسیر خدمت به آنها از هیچ کوششی دریغ نشود.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت به این بندگان خدا باید نیت‌ها خالص باشد، افزود: نباید به نحوی با آنها برخورد شود که شرمسار شوند یا در آنها احساس حقارت ایجاد شود.

ناصری با تاکید بر اینکه باید مددجویان و معلولان را توانمند کنیم، بیان کرد: گاهی پیدا کردن بازار برای فروش تولیدات مددجویان و معلولان می تواند انگیزه آنها را در ادامه مسیر زندگی و فعالیت‌های روزانه تقویت کند.

امام جمعه یزد همچنین بر علت یابی معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر علت یابی و ریشه یابی در بسیاری از مسائل صورت گیرد، می توان از بسیاری از مشکلات و معلولیت ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید با آزمایشات ژنتیک و اجرای برنامه های غربالگری، از تولد نوزادان معلول جلوگیری شود یا معلولیت آنها در کودکی شناسایی و درمان شود، افزود: ضروری است در همه زمینه های روحی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، شرعی و علمی اقدامات لازم برای تولد نوزادان سالم انجام شود.

ناصری عنوان کرد: همانطور که باید در مدارس منشوری وجود داشته باشد که دانش آموزان از ابتدا با آن تربیت و آموزش داده شوند، باید برای زندگی مشترک زوج‌ها نیز منشوری برای تمام شئون زندگی در نظر گرفته شود تا علاوه بر پیشگیری از آسیب‌ها، بتوانیم شاهد بالندگی جوانان سالم باشیم.

وی یادآور شد: متولیان بهداشت و درمان حتی باید برای اتباع خارجی نیز برنامه داشته باشند که تبعات بعدی در زمینه سلامت و بهداشت و آسیب‌های اجتماعی نداشته باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..