سخنگوی موقت شورای شهر یزد:

۴۱ نفر نامزد تصدی شهرداری یزد شدند/ارائه برنامه توسط ۸ نامزد

سخنگوی موقت شورای شهر یزد از ارائه برنامه نامزدهای شهرداری یزد در جمع اعضای شورای ششم خبر داد و گفت: ۴۱ نفر نامزد تصدی شهرداری یزد شدند.

عزیزالله سیفی اظهار داشت: شورای ششم پس از اعلام عمومی در زمینه درخواست ارائه رزومه کسانی که آمادگی تصدی شهردار مرکز استان یزد را دارند، به بررسی های اولیه برای داشتن شرایط و ضوابط قانونی ابلاغ شده توسط وزارت کشور پرداخت.

وی عنوان کرد: از بین ۴۱ نفری که رزومه آنها توسط خودشان یا افرادی که آنها را می شناختند به دست شورای ششم رسید، شرایط ۱۷ نفر احراز شد و از تمامی آنها درخواست ارائه برنامه شد که در این مرحله تنها ۱۲ نفر برنامه خود را ارائه کردند.

سیفی بیان کرد: در مرحله بعد برنامه های واصله توسط کمیته تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت با نظر تمامی اعضای شورای ششم، برنامه هشت نفر از نامزدها مورد قبول نسبی اعضا قرار گرفت.

سخنگوی موقت شورای شهر یزد ادامه داد: این افراد شامل محمد جواد ابوالحسینی، احمد زارع پور اشکذری، پیمان شکرزاده، محسن عباسی هرفته، مهدی فعالی، ابوالقاسم محی الدینی، عبدالحمید نوردی و محمد یارمند هستند.

وی عنوان کرد: تا پایان امروز (جمعه) به ترتیب آقایان عباسی هرفته، ابوالحسینی، محیی الدینی، فعالی و نوردی در حضور اعضای شورای ششم به ارائه برنامه های خود پرداختند و سایر نامزدها در روزهای آتی به ارائه برنامه خواهند پرداخت.

سیفی افزود: اگر چه بر اساس زمان بندی اعلام شده دفاع هشت نفر از نامزدها در حال انجام است، اما همانطور که در فرایند انتخاب شهردار که توسط اعضای شورا مصوب شد، اگر قبل از نهایی شدن شهردار فرد دیگری از بین ۴۱ نفر مدارکی دال بر داشتن شرایط تصدی پست شهرداری ارائه دهد، از آنان نیز برای ارائه و دفاع از برنامه دعوت به عمل خواهد آمد.

سخنگوی موقت شورای شهر یزد عنوان کرد: همچنین اگر شخص ارجح از نامزدهای فعلی معرفی شود که شرایط بهتر یا مشابهی داشته باشد نیز برای ارائه برنامه دعوت خواهد شد.

سیفی یادآور شد: در جلسات مصاحبه نامزدهای شهردار مرکز استان هرکدام ۴۰ دقیقه به معرفی و ارائه برنامه می پردازند و سپس هر کدام از اعضا سئوالات خود را مطرح می کنند و در پایان ایشان پاسخ خود را به سئوالات مطرح شده بیان می کنند که معمولا این جلسات بین دو تا سه ساعت به طول می انجامد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری همه جلسات مصاحبه و ارزیابی اعضا طی دو مرحله دیگر ابتدا سه تا پنج نفر انتخاب و در نهایت رأی گیری نهایی صورت می گیرد و شهردار منتخب برای صدور حکم و طی مراحل اداری به وزارت کشور معرفی می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..