امام جمعه یزد:

تنها راه نجات کشور از مشکلات اتکا به خدا و نیروی مردمی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، اتکا به خدا و نیروی مردمی و اطاعت از رهبری است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اهمیت مباهله اظهار داشت: آیه ۶۱ سوره آل عمران به موضوع مباهله اشاره دارد که بر اساس این آیه، رسول اکرم (ص) اهل بیت خود را به میدان آورد.

وی افزود: رئیس نجرانیان برای مباهله شرطی گذاشت و آن این بود که اگر پیامبر با اصحاب و یارانش آمد، مباهله کنید اما اگر پیامبر با فرزندان و اهل بیتش آمد، مباهله نکنید و به شرایط تن دهید زیرا می‌دانست که اهل بیتش را بیاورد، آنها اگر یک نفرین کنند، تا ابد در دنیا یک مسیحی نخواهد ماند.

ناصری ادامه داد: وقتی پیامبر با اهل بیتش آمد، نجرانیان تن به شرایط اسلام دادند و نکته مهم در این واقعه این است که در روایات بسیاری آمده که این آیه مربوط به اهل بیت (ع) است و بسیاری از این روایات مربوط به اهل سنت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در این آیه، علی (ع) نفس پیامبر معرفی شده و با وجود اینکه این آیه مربوط به پنج تن آل عبا است، بسیاری نسبت به اهل بیت (ع) همچنان کم لطفی می‌کنند و فرمایش صریح خدا و پیامبر بی‌توجهی می‌کنند که امیدواریم از تعصب دست بردارند و حق را بپذیرند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین جلسه هیئت دولت اظهار داشت: امام و رهبری هر دو بر انجام کار برای رضای خدا تاکید دارند و این موضوع در سیره امام راحل در همه ابعاد زندگی ایشان وجود داشت و امروز نیز مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید جدی دارند.

امام جمعه یزد یادآور شد: اولین دستور برای دولت آینده هم می‌تواند، حرکت در مسیر رضای خدا باشد و دولتمردانی که می‌روند نیز اگر برای رضای خدا کار کرده باشند، خوشحالند.

وی افزود: عده‌ای نامه اعمال بدی برای خودشان درست می‌کنند و وقتی به کارنامه ۳۰ سال خدمت خود بر می‌گردند، رشوه و فساد و کم کاری در آن مشاهده می‌شود.

ناصری در مورد تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد تجربه‌ای که در اعتماد به غرب و آمریکا صورت گرفت نیز عنوان کرد: رهبری فرمودند که هر وقت اتکا به غرب کردید و چشم امید به غرب و آمریکا دوختید و اعتماد کردید، به شما خیانت کردند و ضرر کردید و کسانی که به غیر از خدا به افراد دیگری اتکا کردند، بهره نبردند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: با اتکا به خدا و اتکا به نیروی مردم و تلاش و کوشش و نا امیدی نسبت به غرب و با برنامه ریزی هر کجا رفتیم، پیش رفتیم و هر جا غیر از این عمل کردیم، متضرر شدیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..