امام جمعه بخش مرکزی یزد مطرح کرد؛

لزوم تبیین عید مباهله/ ابراز نگرانی از طلاق عاطفی در خانواده‌ها

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: متاسفانه کانون‌های خانواده مورد تهاجم قرار گرفته و طلاق‌های عاطفی و حقیقی بیداد می‌کند و باید به دنبال آسیب شناسی و تقویت صحیح این بنیان باشیم.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه اسلام برای جایگاه و کیفیت در مدیریت اهمیت بسیاری قائل است، اظهار داشت: مدیریت باید در اختیار حاکمان صالح و مصلح باشد و غدیر به ما می‌آموزد که مدیریت در جامعه از اولویت‌های اساسی است و کاملاً باید با معیارهای الهی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های غدیر این است که مردم هم باید در حکومت دخیل باشند و هیچ حکومتی نمی‌تواند بدون پشتوانه و مسئولیت پذیری مردمی در مسیر صحیح قرار بگیرد، افزود: لذا پیامبر مردم را هم در جریان قرار دادند و از آنها بیعت گرفتند و سه روز مردم با امیرالمومنین همراه بودند و بیعت کردند.

مدرسی با اشاره به دلایل روی گردان شدن مردم از جریان و حقیقت غدیر عنوان کرد: قبیله گرایی و رقابت‌های قبیله‌ای همراه با کینه توزی‌ها و تعصب‌های بی اساس باعث شد تا مردم از غدیر رویگردان شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دومین دلیل عبارت است از شدت عدالت امیرالمومنین که آن حضرت می‌خواستند بدون رانت و بدون پرداخت حق قبیله گرایی و به اصطلاح رانت گرایی حکومت را اداره کنند و حکومت هم باید به همین صورت اداره می‌شد تا مردم طعم خوش اسلام راستین را می‌چشیدند.

تبلیغات اثرگذار همواره مانع تحقق عدالت در جامعه است

وی تاکید کرد: شدت عدالت باعث شد که عده‌ای نگذارند امیرالمومنین علی (ع) حکومت کند و سومین عامل برای اینکه چرا مردم از جریان و حقیقت غدیر روی گردان شدند، ایجاد فتنه‌ها و تبلیغات دروغین بود، فضاسازی‌های غیرواقعی و تحت تاثیر قرار گرفتن مردم از تبلیغاتی مثل تهدید بود، همان چیزی که در حال حاضر هم ما در جامعه می‌بینیم و باید مراقب باشیم تا اینکه این تبلیغات تاثیرگذار نباشد.

مدرسی در مورد مباهله نیز بیان کرد: مباهله یکی از اتفاقات ارزشمند و اعیاد در تاریخ اسلام است و باید ابعاد مختلف آن برای نسل جدید و فرزندان بازگو شود.

وی با اشاره به ۲۵ ماه ذی‌الحجه روز خانواده با گرامیداشت این روز، افزود: خانواده در اسلام جایگاه ارزشمند و رفیعی دارد و نگاه اسلام به خانواده نگاهی عبادی است و در حقیقت خانه تنها محل سکونت نیست و محل عبادت است نه عبادتی که فقط در قالب سجده باشد و عبادات مختلفی داریم.

مدرسی ادامه داد: رسول خدا (ص) فرمودند: اگر مردی در کنار خانواده‌اش بنشیند و ساعتی با آنها خوش و بش کند در نزد من محبوب تر است از اینکه در مسجد پیامبر اعتکاف کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جایگاه خانواده ضروری است خانواده آسیب شناسی شود و امروز متاسفانه کانون‌های خانواده مورد تهاجم قرار گرفته و طلاق‌های عاطفی و حقیقی بیداد می‌کند و باید به دنبال آسیب شناسی و تقویت صحیح این بنیان باشیم.

مدگرایی و چشم و هم‌چشمی عامل آسیب بر پیکره خانواده

مدرسی اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که امروزه خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهد، فضاسازی‌های نامناسب است که از جمله آنها می‌توان به برخی برنامه‌های ضد فرهنگی، برخی تبعات آپارتمان نشینی، حضور بی در و پیکر خانواده در جامعه، مدگرایی و چشم و هم چشمی اشاره کرد.

وی یادآور شد: روزهای پایانی کار دولت دوازدهم است و متاسفانه بر اثر ضعف مدیریت اگر نگوییم سوء مدیریت، احساس می‌شود مدیریت کاملی بر امور حاکم نیست، بی مدیریتی در موضوع برق، آب، سیمان، آهن آلات و گران شدن نان و لبنیات بیداد می‌کند از سوی دیگر؛ با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در این دولت یک تجربه روشنی برای همه تاریخ ما مبین شد و آن اینکه در این دولت کاملاً مشخص شد که به هیچ وجه ما نمی‌توانیم به غربی‌ها اعتماد کنیم.

مدرسی تاکید کرد: باید روی پای خودمان ایستاده و به خود تکیه کنیم و البته تعامل با دنیا غیر از اعتماد به دنیای مکار و حیله گر گروهی است که دارد با ما دشمنی می‌کند. هرگز تکیه به خود به معنای عدم تعامل با دنیا نیست باید تعامل با دنیا تعاملی عادلانه همراه با اعتماد به نفس در وجود کشور باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..