همزمان با عید سعید غدیرخم؛

طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور در یزد افتتاح شد

همزمان با عید سعید غدیرخم، راه آهن یزد – اقلید که استان‌های یزد و فارس را به یکدیگر متصل می‌کند، به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور در یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز ، پروژه راه آهن یزد – اقلید، همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و در آیین بهره برداری از پنج پروژه ریلی و یک پروژه ویژه آزادراهی افتتاح شد.

این طرح ملی ۲۷۰ کیلومتری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که ۲۴۵ کیلومتر طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد و این طرح با هدف جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز، اصفهان احداث شده و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از ۳ میلیون تن بار را دارد.

ایستگاه اقلید حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور است و بهره برداری از این پروژه، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می‌دهد.

حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به منطقه یزد است.

به دستور رئیس جمهور، اولین قطار باری این خط از یزد به سمت اقلید به حرکت درآمد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..