تولید روزانه سیزده تن کود پتاس در ابرکوه

تنها واحد تولیدی کود پتاس در ابرکوه استان یزد با تولید کود‌های باکیفیت ، توان رقابت با کشور‌های اروپایی وهمچنین بی نیازی کشور از واردات کود پتاس را به خوبی دارا است.

به گزارش یزدی نیوز، معاون آب وخاک جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه سو لو پتاس نام کودی است که کشاورزان درمزارع و باغ ها از آن استفاده می‌کنند، افزود:این کود از بین کود‌های شیمیایی که به درختان و گیاهان داده می‌شود کمترین ضرر را برای بدن انسان دارد.
زارع گفت:این کود در زمین‌های اسیدی و قلیایی کاربرد دارد و مصرف آن هم به صورت محلول پاشی و هم به صورت غرقابی است و استفاده از آن روش مناسبی برای رفع نیترات خاک می‌باشد.
وی افزود : این کود در سرما و گرما درختان را مقاوم و باعث بارور‌تر شدن درخت و همچنین کیفیت طعم و مزه محصولات می‌شود.
معاون آب وخاک جهاد کشاورزی ابرکوه گفت : تنها واحد تولیدی، این کود در استان یزد در شهرک صنعتی شهر مهردشت در بخش بهمن ابرکوه است.
زارع افزود: خوشبختانه با توجه به کیفیت این کود، این واحد تولیدی توانسته است رضایت کشاورزان را جلب کند.
حسینی مدیر فنی این واحد تولیدی نیز با اشاره به اینکه این واحد توانسته با تولید این کود با کشور‌های اروپایی وارد رقابت شود، گفت: یکی از افتخارات ما این است که تمام دستگاه‌ها وقطعات کارخانه را هم با همت مشاوران ونیرو‌های داخلی خصوصا کادر بومی ساخته ایم و حتی نیاز به کوچکترین قطعه وارداتی نداریم و دستگاه‌ها از صفر تا صد تولید داخل است.
وی گفت: تقاضایی که از دولت داریم این است که ارز دولتی به این کالا تخصیص ندهند و از واردات این محصول به کشور جلوگیری کنند، چون محصول ما هم کیفیتی بالا دارد و هم از لحاظ قیمت مناسب‌تر از کالای مشابه خارجی است و واحد ما در صورت حمایت می توان کشور را از واردات این کالا بی نیاز کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..