خرید پرندگان زینتی با رسید جعلی

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد، شخصی در سایت دیوار اقدام به شناسایی فروشندگان پرندگان زینتی نموده و سپس برای خرید پرندگان زینتی گران‌قیمت اقدام و یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه کرده و مدعی می‌شود که وجه مورد معامله را به حساب فروشندگان واریز کرده است قربانیان هم پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

ابوطالبی گفت : برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است که با تلاش کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی، دستگیر و کلیه ادله‌های دیجیتالی وی نیز توقیف شد.

وی افزود : متهم در اعترافات خود بیان داشت که قربانیان خود را در سایت‌های واسط خرید از قبیل دیوار و شیپور انتخاب و با اپلیکیشن رسیدساز جعلی از ایشان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان یزد تأکید کرد: فروشندگان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند. آنان دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتما از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

وی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..