برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام حسین زارع زاده گفت: ویژه برنامه‌های دهه ولایت از جمله برپایی کاروان شادی غدیر، همایش بانوان علوی، مانور سلامت، مسابقه پیامکی غدیریه، توزیع غذای گرم، توزیع شیرینی، جشن روز عید غدیر و توزیع بسته‌های معیشتی تبرکات علوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در امامزادگان سطح استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این مراکز برنامه‌های جشن ولایت علوی را در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و اقدمات اجتماعی برگزار می‌کنند که در بخش برنامه‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی و تبلیغی شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقاع متبرکه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنر‌های دهه ولایت در سطح شهر، نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهاد‌های مرتبط و با رعایت اصول ایمنی انجام می‌پذیرد.

زاع زاده ادامه داد: اقدامات اجتماعی که در جوار امامزادگان انجام می‌شود هم شامل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، مشاوره رایگان در حوزه‌های مختلف و همچنین خدمات رسانی با کودکان است.

وی با اشاره به سفارش اطعام در روز عید غدیر گفت: از محل موقوفات و واحد‌های خیریه وابسته به امامزادگان، تعداد ۵۰ هزار پرس غذای گرم در امامزادگان یزد طبخ می‌شود. این کار که هر سال صورت می‌گیرد، امسال به شکل جدیدی در دستور کار داریم که متصدیان مراکز افق اقدام به توزیع اطعام غدیر در مناطق مختلف استان خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: ۱۵۰ موقوفه مربوط به غدیر در استان یزد وجود دارد که تعدادی از آن‌ها غیرمتصرفی و برخی از آن‌ها را اوقاف استان مدیریت می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..