خطر ابتلا به کرونا در کمین زنان باردار

زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا احتمال بیشتری برای بستری در بیمارستان‌ها دارند.

به گزارش یزدی نیوز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ابتلای خانم‌های باردار در این موج افزود: بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌شود، اما دوره بالینی بیماری در این گروه به نسبت می‌تواند بدتر شود و احتمال بستری در بیمارستان طولانی‌تر شود و باعث مشکلات بیشتری در این گروه از افراد شود.
دکتر سلمانی با اشاره به محدودیت‌های واکسیناسیون خانم‌های باردار، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا در این افراد را در خانه ماندن و رعایت سخت گیرانه‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط خود و سایر افراد خانواده دانست.
وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه تاکنون، از ۳۳ هزار و ۷۵۹ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس، بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۶ هزار و ۸۲۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در موج پنجم کرونا در استان یزد میانگین سنی بیماران با ۷ سال کاهش به ۴۹ سال رسید و خانم‌ها ۱۳ درصد بیشتر از مرد‌ها در دام کرونا ویروس اسیر شدند.
دکتر سلمانی به فوت ۱۵۴ یزدی از ابتدای تیر تاکنون اشاره کرد و افزود: به دلیل انجام واکسیناسیون گروه سنی سالمندان و افراد پرخطر، تعداد کل فوتی‌ها در مقایسه با موج‌های قبلی کاهش معنی داری داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات و احتمال وجود دورهمی‌های خانوادگی، افراد به ویژه مادران باردار باید از حضور در تجمع‌های خانوادگی و مکان‌های شلوغ و سربسته پرهیز کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..