معاون آموزش و پرورش استان یزد خبر داد؛

راهیابی ۴۰۰ دانش آموز یزدی به مرحله نهایی جشنواره هنر قرآنی دانش

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: در مجموع ۴۰۰نفر از دانش‌آموزان شرکت کننده در اولین جشنواره هنر قرآنی دانش در سطوح و مقاطع مختلف به رتبه های برتر استانی دست یافتند.

حسینعلی ملانوری  با بیان اینکه اولین جشنواره قرآنی هنر دانش با هدف فراگیر کردن فعالیت‌ها و برنامه های حوزه قرآن عترت و نماز و فرهنگ و هنری از ابتدای سال تحصیلی گذشته آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد قرآنی در سه بخشی آوایی پژوهشی، ادبی و فرهنگی هنری که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود و با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان در سطح مدارس مواجه شده و بالغ بر ۴۲ هزار دانش‌آموز در آن ثبت نام کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد افزود: این جشنواره از سطح مدرسه آغاز شده و بهترین‌ها به مرحله شهرستان و منطقه راه یافتند.

وی تصریح کرد: این دانش آموزان در رشته‌هایی همچون قرائت، همخوانی تواشیح، دلنوشته با خدا، فن بیان و سخنوری در قالب کنفرانس نهج البلاغه، خوشنویسی و کتابت قرآن کریم، قصه گویی قصص قرآن، تولید محتوای الکترونیک، حافظ خوانی و مجری گری با یکدیگر به رقابت پرداختند و در مجموع ۴۰۰ نفر از آنها در سطوح و مقاطع مختلف اعم از دختر و پسر به رتبه های برتر استانی دست یافتند.

ملانوری تاکید کرد: در مرحله فینال که با بهبود وضعیت و شرایط کرونا، برترین‌های هر رشته معرفی شده و آثار برتر برای مردم و دوستداران فرهنگ قرآنی به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..