آغاز به کار دفتر شبکه فعالین ازدواج در اشکذر

در مراسمی دفتر شبکه فعالین ازدواج شهرستان اشکذر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش یزدی نیوز سید عباس میری مسئول دفتر شبکه فعالین ازدواج شهرستان اشکذر با بیان اینکه همراهی خانواده‌ها می‌تواند نتایج خوبی را در ابتدای فعالیت این دفتر به همراه داشته باشد، گفت: زوج‌های جوان اشکذری می‌توانند از خدمات این دفتر در زمینه مشاوره، تسهیلات و جهیزیه بهره‌مند شوند.

امام جمعه اشکذر با بیان اینکه شبکه فعالین ازدواج شهرستان باید در راستای فرهنگ سازی و تسیهل امر ازدواج جوانان فعالیت کند، گفت: ترویج ازدواج آگاهانه بهنگام و در راستای تحکیم بنیاد خانواده باید اولویت اول این مرکز در شهرستان باشد.

هادی نسب فرماندار اشکذر گفت: زوج‌های جوان می‌توانند با ثبت نام در شبکه فعالین ازدواج و ارتباط با این مجموعه فرهنگی از خدمات آن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره، تسهیلات و جهیزیه بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد فعالیت شبکه فعالین ازدواج به عنوان یکی از سمن‌های وابسته به این اداره کل را در راستای تشویق و ترغیب به امر ازدواج عنوان کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان در سراسر استان تلاش می‌کند تا سمن‌های مختلفی را راه اندازی و با همت و کمک خیرین در زمینه ازدواج آگاهانه و به موقع جوانان را فراهم کند.

شریعتی با بیان اینکه در سال گذشته و با همکاری شبکه فعالین ازدواج استان بیش از سه هزار ساعت مشاوره به زوج‌های جوانان و خانواد‌های آن‌ها داده شده است، اظهار داشت: کلیه این مشاوره‌ها به صورت رایگان و در راستای تسهیل در امر ازدواج زوج‌های جوانی است که بنا به دلایلی نمی‌توانند تشکیل زندگی مشترک دهند.

وی گفت: در استان نداریم زوج جوانی که به دلیل نداشتن هزینه برای خانه عقد، سفره عقد؛ عاقد و جهیزیه امر ازدواج خود را به تعویق بیندازد و شبکه فعالین ازدواج تمامی جهیزیه و ملزومات آن برای تشکیل زندگی مشترک در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از جایگاه دومی استان در زمینه رشد آمار ازدواج خبر داد و ادامه داد: رشد ازدواج در سال گذشته در سطح کشور ۴/۷ بوده که این عدد در استان یزد ۱۲ درصد بوده و جایگاه دوم را به استان یزد در زمینه رشد آمار ازدواج اختصاص داده است.

شریعتی گفت: کلیه مشاوره‌هایی که در شبکه فعالین ازدواج به زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها صورت می‌گیرد در زمینه‌های مرتبط با تدوام و پایداری زندگی مشترک و فرزند آوری و تربیت فرزند را نیز شامل می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..