مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان یزد:

نان در یزد گران نشده است/با گرانفروشان برخورد می‌کنیم

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان استان یزد گفت: با وجود درخواست‌های متعدد نانوایان یزدی مبنی بر افزایش قیمت نان، تاکنون هیچ افزایش نرخی نداشته‌ایم و موج شایعات ایجاد شده در این خصوص به دنبال گرانی نان در تهران منتشر شده است.

«حسین ملت یزدی»ضمن تاکید بر این مطلب که نان در یزد گران نشده است، دلیل شایعات ایجاد شده در رابطه با گرانی نان در یزد را افزایش قیمت نان در تهران ذکر کرد.

وی بیان کرد: در خواست‌های زیادی مبنی بر لزوم افزایش قیمت نان در یزد به استانداری، فرمانداری، سازمان صمت و دیگر مراجع ذیربط در استان با ارائه دلایل واضح و مبرهن ارائه کرده‌ایم ولی تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته و قیمت مصوبی در رابطه با گران شدن نان به اتحادیه اعلام نشده است.

ملت یزدی در این باره خطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته هزینه‌های نیروی کار در نانوایی‌ها، آب، برق و دیگر موارد متاثر بر قیمت پخت نان افزایش داشته اما قیمت نان متعاقب این هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته و مشکلات عدیده‌ای برای نانوایان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که هیچ قیمت مصوبی از گرانی نان تاکنون اعلام نشده، هرگونه اعمال گرانی در نانوایی‌ها تخلف محسوب و با آن برخورد می‌شود.

این مسئول در پایان نیز به قیمت هر قرص نان یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای اشاره و عنوان کرد: هر قرص نان یارانه‌ای از نوع تافتون ماشینی ۵۰۰ تومان، بربری ۸۰۰ تومان و لواش ۳۰۰ تومان است و برای نان نیمه یارانه‌ای نیز قیمت این نان‌ها به ترتیب ۵۵۰، ۱۰۰۰ و ۳۵۰ تومان است، همچنین هر قرص نان نیمه یارانه‌ای تافتون تنوری ۱۲۰۰ تومان و سنگک با حداقل وزن ۴۲۰ گرم برابر با ۱۳۰۰ تومان است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..