رئیس شورای استان یزد تاکید کرد؛

لزوم تسریع در پرداخت ‌نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های یزد

نماینده یزد در شورای عالی استانها از شهرداری‌ها خواست که در اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها کوتاهی نکنند.

به گزارش یزدی نیوز سید محمود میرابوالقاسمی  در نشست مشترک با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: شهرداری‌ها در اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه های استان یزد کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: اگرچه ما امروز با عرضه انواع اطلاعات از طریق دنیای مجازی روبه‌رو هستیم اما این اطلاعات به طور عمده آن عمق لازم و آگاهی‌بخشی ماندگار را ندارد و ثبت اطلاعات ماندگار که منجر به دانایی و منتهی به تعالی فرهنگ و شخصیت افراد می‌شود فقط از طریق کتاب و کتابخوانی امکان پذیر است.

میرابوالقاسمی تصریح کرد: شایسته است در راستای کمک به فرهنگ کتابخوانی شوراها و شهرداری‌ها نهایت همکاری را با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند.

رئیس شورای استان یزد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌ها پس از شیوع بیماری کرونا، در این شرایط لازم است در حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف گذاری مشخص برنامه‌های این نهاد دنبال شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی استان رویکردی فرهنگی مناسبی داشته‌اند و با مساعدت شهرداری‌ها و اعضای شورا با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها، کتابخانه های عمومی استان از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته است.

در شصت و پنجمین نشست اعضای شورای اسلامی استان که با حضور رقیه دوست فاطمی‌ها مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، مقرر گردید شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به نویسندگان بومی استان در چاپ کتاب مساعدت کنند، همه اعضای شورای اسلامی شهر و خانواده‌های آنها عضو کتابخانه های استان شوند و در پایان از خدمات و زحمات مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تجلیل شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..