دادستان اشکذر:

۶۸۸ هزار مترمربع از اراضی موات در اشکذر رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: در راستای صیانت از اموال عمومی و بیت المال، از ۶۸۸ هزار متر مربع از اراضی موات در اشکذر رفع تصرف شد.

محمدجواد زارع بیدکی اظهار داشت: این اراضی توسط دادستانی و با گزارش‌های مردمی همچنین حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی این شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

حفاظت و صیانت از اراضی ملی از اولویت‌های دستگاه قضا بوده و با زمین خواران و متصرفان انفال، در این راستا برخورد قاطع و قضایی صورت می‌گیرد.

دادستان اشکذر اظهار داشت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز از مهم‌ترین محورهای فعالیت دادستانی اشکذر خواهد بود.

وی نقش مردم را در حفاظت از اراضی ملی مهم دانست و تصریح کرد: نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع از اهمیت شایانی برخوردار است و می‌توان گفت که حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است.

زارع بیدکی با بیان اینکه اراضی ملی بخشی از اموال عمومی و متعلق به همه مردم است، افزود: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه اغماض و مماشاتی در برخورد با متصرفین غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد و در این خصوص تمامی ادارات و دستگاه های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی ملی را به شماره ۱۵۰۴ (یگان حفاظت منابع طبیعی) یا دادستانی شهرستان اشکذر اطلاع دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..