۱۲ درخت در مهریز با دستور قضائی قطع شد

قطع درختان محل برگزاری نمازجمعه مهریز در محل مسجد جامع این شهر، واکنش مردم این منطقه را به دنبال داشت.

به گزارش یزدی نیوز، به دنبال قطع درختان مسجد جامع مهریز، محل برگزاری نمازجمعه این شهر، مردم این منطقه نسبت به قطع این درختان واکنش‌هایی داشتند که امام جمعه مهریز و سخنگوی شورای شهر به این واکنش‌ها پاسخ دادند.

این موضوع در مهریز مورد بررسی قرار گرفت و امام جمعه این شهرستان در این رابطه گفت: این اقدام به منظور عریض کردن خیابان و با حکم دادستان و با مجوز انجام شده بنابراین نمی‌توانم دخالتی در این زمینه داشته باشم.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی بیان کرد: مردم باید این موضوع را از شورای شهر و شهرداری مهریز جویا شوند.

سخنگوی شورای شهر مهریز در این باره به مهر گفت: ۱۲ اصله درخت در محل برگزاری نمازجمعه مهریز قطع شده که فوراً به همین تعداد درختان دارای سایبان و با عمری چهار تا پنج ساله جایگزین آنها شده است.

علیرضا ابویی عنوان کرد: طرح تعریض خیابان سید مصطفی خمینی در زمان طرح هادی شهر (سال ۸۵) به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شهر با مشخصات فنی ۷.۵ متر عقب نشینی طرفین محور خیابان در طرح پیش بینی شد.

وی افزود: برای کاهش خطرات ترافیکی خیابان سید مصطفی خمینی از سال‌ها قبل در مکان‌های قابل تعریض، نسبت به اجرای پارکینگ‌های خلیجی اقدام شده است.

ابویی، قطع درختان این خیابان را در حل مشکلات ترافیکی مؤثر دانست و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح نسبت به کاشت درخت جایگزین با عمر چهار تا پنج ساله و سایه انداز اقدام شده است.

ابویی گفت: قطع درختان با طی فرآیند قانونی در مسیر طرح از مراجع ذیصلاح، اجرای تعریض و عقب نشینی در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح تعریض پیاده‌رو از چندین سال پیش باید انجام می‌شد اما از آنجا که با مخالفت‌های مردمی همراه بود، معطل ماند اما شورای پنجم این شجاعت را به خرج داد و طرح تعریض پیاده رو اجرا کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..