مدیر کل بهزیستی یزد:

اکثر کودکان مرکز فرزندان آسمانی یزد مجهول الهویه هستند

مدیر کل بهزیستی استان یزد در بازدید از مراکز مراقبتی موسسه خیریه فرزندان آسمانی که از ۵۸ کودکان و نوجوان معلول ناتوان ذهنی نگهداری می‌کند، گفت: اکثراً فرزندان این مجموعه مجهول الهویه یا فاقد سرپرست هستند.

«علی محمد عطابخش» در این بازدید که همزمان با آغاز هفته بهزیستی انجام شد، عنوان کرد: این موسسه با اخذ پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی در چهار حوزه مراقبتی مختلف شامل خانه کوچک حمایتی مرجان، خانه کودکان و نوجوانان بی سرپرست الهام، خانه کوچک حمایتی الهام ۲ و مرکز شبانه روزی یاس فعالیت دارد.

وی با بیان این که خانه کوچک حمایتی مرجان ویژه دختران بالای ۱۴ سال ناتوانی ذهنی خفیف تا متوسط با ظرفیت ۱۰ مقیم است، افزود: خانه کودکان و نوجوانان بی سرپرست الهام ویژه سنین ۳ تا ۶ ساله با ظرفیت ۱۲ مقیم، خانه کوچک حمایتی الهام ۲ ویژه معلولین ناتوانی ذهنی خفیف تا متوسط زیر ۱۴ سال با ظرفیت ۱۰ مقیم و مرکز شبانه روزی یاس ویژه معلولین با ناتوانی ذهنی متوسط تا شدید زیر ۱۴ سال با ظرفیت ۳۰ مقیم است.

به گفته عطابخش، در حال حاضر درمجموع به ۵۸ نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی در حال ارائه خدمات در سطح مطلوب است و این مهم نیز در بازدیدهای مکرر مسئولین استانی و کشوری بارها صحه گذاری شده و مورد تقدیر و امتنان قرار گرفته است.

وی با بیان این که فرزندان این مجموعه اکثراً مجهول الهویه یا فاقد سرپرست مؤثر می باشند، از مدیریت مرکز به صورت اعطای یارانه‌ای بهزیستی و افزایش ۷۰ تا ۹۰ درصدی یارانه های مراکز اقامتی در این هفته مصادف با گرامیداشت سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با این وجود بخش اعظمی از حمایت‌ها از این موسسه خیریه، بر عهده خیّرین است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، این بازدید با توجه به شرایط بیماری کرونا و وضعیت قرمز در استان، این برنامه به صورت محدود برگزار شد و تنها معاون امور توانبخشی و مدیر بهزیستی شهرستان، مدیر کل را همراهی کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..