نماینده مجلس:

مذاکره با نمایندگان جدید یزد و کرمان برای انتقال آب از بهشت‌آباد/ تلاش برای رفع اختلافات

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: هم‌زمان با آغاز کار مجلس دهم تصمیم داریم که با نمایندگان جدید استان‌های یزد و کرمان وارد مذاکره شویم که انتقال آب بهشت‌آباد از طریق تونل انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزحسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره تونل بهشت‌آباد اظهار داشت: حجم آب بهشت‌آباد در ابتدا یک میلیارد ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده که بعد به ۴۵۰ میلیون مترمکعب تبدیل شد که از این آب استان یزد ۱۵۰، استان کرمان ۱۰۰ و استان اصفهان ۲۰۰ میلیون مترمکعب سهم دارند.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود که این آب از طریق تونل به نقطه‌ای در نزدیکی اصفهان انتقال پیدا کند و بعد به استان‌های کرمان و یزد و اصفهان تقسیم شود، افزود: مسئولان استان‌های یزد و کرمان تصمیم بر این گرفتند که سهم آب خود را از محل بهشت‌آباد انتقال دهند که این انتقال هزینه‌های بالایی برای بیت‌المال دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز کار مجلس دهم تصمیم داریم که با نمایندگان جدید استان‌های یزد و کرمان وارد مذاکره شویم که انتقال آب را با طریق تونل انجام دهند زیرا انتقال با تونل هم هزینه کمتری دارد و هم مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به دلایل تأخیر ۱۵ ساله پروژه بهشت‌آباد بیان کرد: عدم پیگیری مشترک توسط مدیران استانی و نمایندگان مجلس یکی از دلایل تأخیر این پروژه است و همچنین همکاران ما در استان چهارمحال و بختیاری تمام محورهای صحبت‌هایشان در مجلس، یک کار تبلیغی غیرواقعی علیه بهشت‌آباد بود و احساس می‌کردیم این نقطه نظرات در مردم این استان هم وجود داشته باشد.

حاجی دلیگانی افزود: اما باوجود اینکه این همکاران تبلیغاتی را علیه اصفهان در استان خود انجام دادند اما مردم این استان به این نمایندگان رأی مجدد ندادند و این نشان می‌دهد که مردم ۲استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری با یکدیگر مشکلی ندارند و مسائل را به‌خوبی درک می‌کنند و در تلاش برای رفع مشکلات هستند.

وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه واقعی مردم استان چهارمحال و بختیاری درصدد هستیم که با منتخبین این استان در دوره دهم در راستای عدالت محوری مسائل میان دو استان را مرتفع کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..