تعیین تکلیف اراضی دولتی و مردمی در بافق و بهاباد

رئیس کل دادگستری استان یزد: با نظارت اداره کل بازرسی استان و همکاری ثبت اسناد، تعارض به حقوق بیت المال حل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، دهشیری در شورای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی دولتی از بررسی مشکل اراضی بافق و بهاباد خبر داد و گفت: در رابطه با اراضی بلوار امام رضا در بافق که مردم نتوانستند سند مالکیت آن را بگیرند، مقرر شد که از طریق هیات نظارت ثبت مشکل آن حل شود و با باطل کردن ثبتی‌های اداره راه و شهرسازی، مردم برای اخذ سند مالکیت اقدام کنند.
او افزود: موضوع محدوده ۷ونیم هکتاری شرکت تعاونی مسکن که به شهرک سنگ آهن منتقل شده، از طریق منابع طبیعی پیگیری می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: با نظارت اداره کل بازرسی استان و همکاری ثبت اسناد، تعارض به حقوق بیت المال هم حل می‌شود.
دهشیری بیان داشت: با توجه به توضیحات فرماندار بهاباد در این جلسه و به منظور تعیین تکلیف برخی از اراضی بلاتکلیف دولتی و مردمی، مقرر شد به این موارد نیز رسیدگی و موضوع حل شود.
سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق نیز گفت: در این نشست سه موضوع اراضی دولتی، اراضی مردم و مقابله با زمین خواران مطرح شد.
او افزود: اراضی که متعلق به مردم است از طریق قانون منتقل می‌شود و اسناد اراضی دولتی هم به اسم دولت صادر می‌شود.
فرماندار بافق ادامه داد: زمین خواران در بافق شناسایی شده اند و حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.
به منظور سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضائیه مورد تایید رهبر معظم انقلاب در سند تحول قضایی و رویکرد جدید قوه قضائیه مبنی بر مردمی کردن دستگاه قضایی وافزایش رضایت مندی جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان بافق با حضور تمامی اعضا ومدیران مرتبط استانی تشکیل شد و مصوبات خوبی درخصوص رفع مشکلات حقوقی و اسناد مالکیت مردم شهرستان‌های بافق وبهاباد اتخاذ شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..