هرج و مرج قیمت‌ها در بازار آب معدنی در یزد

قیمت آب معدنی و آب آشامیدنی در یزد طی هفته‌های اخیر به صورت متوالی روند افزایشی را طی می‌کند به گونه‌ای در همین مدت کمتر از یک ماه، قیمت یک بطری نیم لیتری آب معدنی با افزایش دو برابری از ۱۵۰۰ به ۳۰۰۰ تومان رسیده و در این میان نیز متاسفانه متولیان بازار پاسخگو نیستند.

گرمای کم سابقه امسال گریبان استان‌های خشک و سوزانی مانند یزد را از همان هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ گرفته و این روزها با ورود به فصل تفتیده‌ی تابستان رخ تازه‌ای به خود گرفته به طوری که یزدی‌ها از هر روشی برای فرار از این گرما بهره می‌گیرند.

بسیاری از مردم را در این روزها، بطری آب به دست در حال تردد در شهر می‌بینیم و شاید همین موضوع دلالان را به تحرک در این بخش سوق داده تا در هفته‌های اخیر شاهد نوعی هرج و مرج در بازار انواع آب معدنی و آب آشامیدنی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باشیم.

«علی دهقان» یکی از فروشندگان یزدی  در این مورد می‌گوید: مدتی است که آب آشامیدنی و معدنی هر هفته ۵۰۰ تومان افزایش قیمت دارد و طبق اعلام برخی از توزیع‌کنندگان آب، گویا این افزایش قیمت هفتگی همچنان ادامه خواهد داشت و در هفته آینده نیز قیمت یک بطری نیم لیتری آب معدنی ۵۰۰ تومان گرانتر خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: متاسفانه توضیحی برای این افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و این افزایش نرخ‌ها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش خواهد داد بلکه به نفع فروشنده نیز نیست چرا که با کاهش متقاضی روبرو خواهیم شد.

«محمد زارع» شهروند ۵۳ ساله‌ی یزدی که در حال ورزش کردن در پارک است، در این بارهمی‌گوید: به دلیل ورزش و تحرک بدنی تقریبا هر روز، یک بطری آب آشامیدنی خریداری می کنم و طی هفته‌های اخیر متوجه افزایش قیمت بی‌رویه آب در بسته‌بندی‌های مختلف هستم.

وی بیان می‌کند: متاسفانه با وجود این همه گرانی، حتی همین آب خوش نیز از گلوی آدم پایین نمی‌رود.

البته موضوع را از طریق معاون بازرگانی سازمان صمت استان نیز پیگیری کردیم ولی پاسخی نگرفتیم؛ به نظر می‌آید باز هم شاهد رو دست خوردن مسئولان و ناظران بر بازار هستیم و دود آتش گرم تابستان تنها به چشم مردم خواهد رفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..