تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی یزد مستندسازی می‌شود

معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی یزد از اجرای طرح مستندسازی تاریخ شفاهی این سازمان خبر داد و در خصوص ثبت و مستندسازی تاریخ شفاهی سایر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های اعلام آمادگی کرد.

«محمدرضا دهقانی» در این باره تصریح کرد: هدف اصلی این طرح روایت تاریخ گذشته جهاددانشگاهی استان یزد است و در نهایت منجر به تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع از روند تاریخ فعالیت‌های جهاددانشگاهی یزد خواهد شد.

وی با بیان این که طرح مذکور در قالب مصاحبه‌های صوتی و تصویری از جهادگران پیشکسوت و فعالان در این سازمان اجرایی می‌شود، گفت: تاکنون در همین راستا با «محمدحسن اعلایی» و «محمدحسین فرهنگ‌دوست» از پیشکسوتان این سازمان مصاحبه صورت گرفته است.

دهقانی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ با عنوان واحد استانی با هدف تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب فرهنگی آغاز کرده و سرلوحه فعالیت‌های خود را گسترش روحیه تحقیق و بهره‌برداری از یافته‌های پژوهشی، ارتقای سطح علمی خدمات تخصصی، ارتقا و توسعه آموزش‌های علمی، مهارتی، کاربردی و شغل محور و همچنین توسعه برنامه‌های فرهنگی قرار داده است.

وی ادامه داد: این سازمان با اتکا به تعهد و دانش اعضای خود در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، تجاری سازی و اشتغال به توانایی‌های تخصصی ویژه‌ای دست یافته و توانسته ضمن همکاری با مراکز تحقیقاتی مختلف کشور، گام‌های موثری را در راستای نیازهای استان و کشور با تأکید بر آموزش‌های تخصصی با موفقیت بردارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یزد در پایان نیز عنوان کرد: این معاونت با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه مستندسازی، امادگی دارد نسبت به تهیه تاریخ شفاهی سایر دستگاه‌ها و ادارات استان نیز اقدام کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..