معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

مصمم به بازگشایی مدارس هستیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش مصمم است تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا بتوانیم در مهر ماه سال ۱۴۰۰ شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

به گزارش یزدی نیوز، رضوان حکیم زاده با حضور در یکی از مدارس خیری شهرستان میبد افزود: امیدواریم اقداماتی که وزارت بهداشت انجام می‌دهد فرصت‌هایی فراهم شود که شاهد واکسیناسیون جامعه فرهنگی باشیم تا امکان بازگشایی مدارس عملا فراهم شود.

حکیم زاده با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر آسیب‌هایی که کرونا با تعطیلی مدارس به ویژه دوره ابتدایی داشته داشته گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است بتوانیم شاهد شروع سال تحصیلی بدون دغدغه و مشکل باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام مدارس هم گفت: بخش نامه ثبت نام در ۲۲ اردیبهشت ماه به سراسر کشور ابلاغ شده است و فرایند ثبت نام با ثبت نام پیش دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها از اول خرداد ماه شروع شده است.

حکیم زاده افزود: ثبت نام برای دوره‌های بعدی هم به همان شکل با توجه به زمان تعطیلی و دریافت کارنامه‌ها وجود دارد؛ البته همه به شکل الکترونیکی است و ثبت نام پایه اول هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی گفت: هماهنگی‌هایی هم با مرکز آموزش و پرورش کودکان استثنایی انجام شده که برای جبران کاهش تعداد نو آموزان پیش دبستانی که در برنامه سنجش شرکت کرده بودند؛ امسال بتوانیم علاوه بر دانش آموزان دبستانی، ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی را در برنامه سنجش و مداخل به هنگام وارد کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..