کلاهبرداری هشت میلیاردی رایانه‌ای در استان یزد

دادستان یزد: خانواده‌ها نسبت به کلاهبرداران رایانه‌ای برحذر بوده و فریب آنان در فضای مجازی را نخورند.

به گزارش  یزدی نیوزمحمدرضا حدادزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: هزار و ۱۵۲ مورد کلاهبرداری در زمینه خرید اینترنتی به ثبت رسیده که طی آن پیج‌هایی در اینستاگرم و سایر صفحات مجازی اقدام به فروش کالا کرده، اما پس از دریافت هزینه از تحویل کالا خودداری کرده اند.

وی افزود: دسته دوم کلاهبرداری به صورت تلفنی است و برخی افراد به بهانه‌هایی مثل برنده شدن در مسابقه اقدام به تماس با افراد کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند که در این زمینه نیز ۴۶۶ مورد ثبت شده است.

دادستان تصریح کرد: در حالی که ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری خرید اینترنتی صورت گرفته، فقط موفق به توقیف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شده ایم.

حدادزاده با اشاره به اینکه تقریبا هفت تا هشت میلیون تومان کلاهبرداری رایانه‌ای در استان رخ داده است، اظهار داشت: خانواده‌ها باید نسبت به این مساله برحذر بوده و فریب فروشندگان در فضای مجازی را نخورند.

وی از ترخیص سه هزار موتورسیکلت در طرح آزادسازی این وسیله خبر داد و گفت: امسال نیز طرحی را در این زمینه با استقرار چهار قاضی در پارکینگ‌های موتورسیکلت‌های توقیفی شهر یزد خواهیم داشت که به زودی اطلاعرسانی خواهد شد.

حدادزاده با اشاره به سازش ۸۰ درصدی پرونده‌های توهین و دعوا در یزد افزود: در حال حاضر ۷۰۰ نفر از مجموع حدود ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی استان یزد در حرفه‌ای مشغول بکار هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..