ضرورت کلرزنی آب در روستا‌های مهریز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز، بر کلرزنی بیشتر و بهتر آب مناطق روستایی با توجه به آغاز فصل گرم سال تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، پورمازار در نشست کمیته هماهنگی بیماری‌های منتقله از آب و غذا ضمن تاکید بر اهمیت بیماری‌های منتقله از آب و غذا و لزوم پیشگیری از بیماری‌های مربوطه، علی الخصوص در فصل گرم سال به بیان هماهنگی فعالیت‌های مرتبط با پیشگیری از بیماری‌ها با محوریت التور، آموزش عموم مردم از طریق فضای مجازی، نمونه گیری از بیماران، گزارش طغیان‌ها و حساس سازی پزشکان نسبت به بیماری‌های منتقله از آب و غذا اشاره کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا در فصل گرم سال خاطر نشان کرد: بیماری‌های منتقله از آب و غذا بیماری‌هایی هستند که با خوردن آب یا غذای آلوده به افراد منتقل می‌شوند و بروز این بیماری‌ها در فصل گرم سال نسبت به سایر فصول بیشتر است.

پورمازار افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۰ نمونه میکروبی آب آشامیدنی در سطح شهرستان و بیش از ۱۳ هزار نمونه کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های منتقله از آب و غذا شایعترین نوع بیماری‌ها هستند که به ویژه در فصل گرما افزایش می‌یابد، گفت: از ابتدای امسال تا کنون موردی از بیماری التور (وبا) در کشور گزارش نشده است.

پورمازار در ادامه بر افزایش نمونه گیری موارد مشکوک به التور در سال جاری تاکید کرد.

آموزش و اطلاع رسانی به آحاد جامعه و نظارت بیشتر بر قنات حسن آباد و آموزش و اطلاع رسانی به مردم روستا‌ها و عدم استفاده از آب چاه‌های غیر شرب و قنوات و کلرزنی بهتر مناطق میانکوه و… از مصوبات این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..