شناسایی عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی در یزد

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی عامل تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی یکی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار داشت: در پی مراجعه یک خانم به پلیس فتا و با ارائه شکوائیه‌ای با موضوع تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی، از پلیس فتا خواستار پیگیری و شناسایی فرد مورد نظر شد.

 

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده اولیه، با ثبت اظهارات شاکی موضوع را در دستور کار خود قرار داده و جهت انجام اقدامات لازم وارد عمل شدند.

 

سرهنگ ابوطالبی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس و پس از استخراج مستندات مربوطه متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار شد.

 

وی گفت: متهم پرونده در اعترافات خود بیان داشت که در اینستاگرام با شاکی آشنا شدم که وی خود را مطلقه معرفی نموده و بعد از گذشت مدت زمانی، برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج، تصاویر خصوصی شاکی را درخواست و اخذ نمودم، ولی پس از مدتی شاکی اظهار داشت که قصد ازدواج ندارد و من هم برای مجبور کردن او به ازدواج، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش کردم و الان از کرده خود پشیمان هستم.

 

رئیس پلیس فتا یزد افزود: کاربران گرامی در فضای سایبر از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خودداری کنند و در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را نیز همواره مدنظر داشته باشند.

 

سرهنگ ابوطالبی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..