گشت میدانی دادستانی برای رصد وضعیت انتخابات

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: حضور و تسلط مقامات قضایی در هیئت‌های اجرایی ضامن رای ملت است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در جمع روسای حوزه‌های قضائی استان بر لزوم همراهی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی جهت برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد و افزود: اجرای گشت محسوس میدانی در سطح شهرستان‌ها برای رصد وضعیت برگزاری انتخابات در ۲۴ ساعت ممنوعیت تبلیغات در راستای تامین امنیت در دستور کار دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضائی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز فرایند رای گیری از ساعت ۷ صبح افزود: مسئولان حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات ویژه انتخابات شهرستان‌ها در روز رای گیری به صورت کامل آمادگی ارائه خدمات را دارند و در صورت ارائه گزارش تخلف در اسرع وقت دستور مقتضی صادر و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

دهشیری تصریح کرد: دلیل حضور مقامات قضائی در بین هئیت اجرایی آشنایی آنان به قوانین و‌مقررات است چرا که حضور شما در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه مهمترین لحظه فرآیند انتخابات لحظه شمارش و قرائت آرا است، اظهار داشت: اکثر حرف و حدیث‌ها در خصوص این مرحله از رای گیری است لذا در چینش افراد تاکید و تدبیر لازم صورت گیرد تا از افرادی استفاده شود که استراحت لازم را با توجه به ساعت طولانی فرآیند اخذ رای گیری کرده و به قانون و مقررات آشنا باشند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: دستگاه قضا تمام قد پای حفاظت از نظام، حاکمیت و آرمان‌های آن ایستاده است و تمام تلاش و ظرفیت خود را جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه با مشارکت حداکثری در ۲۸ خرداد ماه به میدان خواهد آورد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..